3D hliníkové štítky: Ukážou na výrobky, které mají úroveň
Hliník, to je materiál, který kdysi nechyběl v žádném příborníku. Že nejde o nic speciálního? Naopak. Dnes se značením vyrobeným právě z hliníku pyšní mnoho špičkových světových firem. Všechna hliníková loga, štítky a emblémy mají jedno společné – budete se jich chtít dotknout a výrobek prozkoumat zblízka.
Při 3D marketingovém značení nejde jen o efekt
Když se řekne 3D značení, představí si spousta lidí ploché samolepky, které dojem prostorovosti pouze budí. Při navrhování a výrobě 3D značení jde ale o to vyrobit štítek, který je skutečně trojrozměrný. „Takové štítky hází překrásné odlesky a stíny. Lákají k prozkoumání konečky prstů. Dodávají produktům punc kvality a luxusu,“ vysvětluje Martin Uhrinec, odborník na 3D značení ze společnosti Rathgeber.
Právě společnost Rathgeber sídlící v Bystřici nad Pernštejnem se navrhováním a realizací špičkového značení zabývá už více než 25 let. Za tu dobu jejíma rukama prošla celá řada zajímavých materiálů.
Kov, plast, dřevo. 3D štítky lze vyrobit téměř ze všeho
Zkoušeli jste jako děti, jak jednoduché je ohnout hliníkovou lžíci? Pamatujete si ze školy hliník jako „zlý kov“, který neprospívá zdraví? Potom je na čase svoje mínění o tomto materiálu přehodnotit. Záleží totiž na kvalitě jeho zpracování. A věřte, nebo ne, vlastnosti hliníku jsou nepřekonatelné: je silný a zároveň lehký – váží přibližně 1/3 hmotnosti oceli. Pro svou pevnost se používá ve stavebnictví, ale třeba také při výrobě letadel. Navíc dokáže odolat vlhkosti, bakteriím, mikroorganismům, světlu i působení vzduchu. Zvládne si poradit s teplotami od -80 do +300 °C a jeho životnost je až 80 let.
Sečteno podtrženo, hliník je dokonalým materiálem pro výrobu luxusních, kvalitních štítků s neobyčejnou výdrží. „Na hliníkové štítky vsadila například Tatra Kopřivnice. Najdeme je na automobilech, které musí vydržet ty nejnáročnější podmínky. Hliník si získal i výrobce klavírů a pian, společnost Petrof. Právě na jejich mistrovských výrobcích můžeme vidět, že hliníkový štítek umí být i elegantní a decentní“ dodává Martin Uhrinec.
Díky různým typům povrchových úprav (diamantový přebrus, ražení, speciální barvy) lze docílit toho, že štítek vypadá téměř jako malý šperk, který výrobku dodává punc kvality a luxusu.
Kvalitní značení = kvalitní výrobek
Zkušenosti s kvalitními štítky z dílny české firmy má také designer Lukáš Joch: „Značení podle mě dává věcem větší hodnotu. Klientovi tím říkáte, že si vážíte své značky. Můj názor je ten, že když firma věří, že dodává kvalitu, tak označení jejich výrobků musí být stejně kvalitní jako výrobek samotný.“
Nejen u značení, ale vůbec u korporátních a firemních stylů je dobré zapojovat víc smyslů. Nejde jen o to, že je něco hezké na pohled, ale i o to, jaké pocity ve vás vyvolá obyčejný pohled nebo dotek. Právě to umí 3D štítky.
Když nejde odolat pohledu, doteku ani nákupu
- Věděli jste, že na exkluzivitu při nákupu slyší až 77 % lidí? Právě kvalitní designové značení k exkluzivitě produktu přispívá.
- V případě, že se zákazník produktu dotkne (například při jeho prohlížení), stoupne pravděpodobnost spontánního nákupu o 40 %.
- Pokud dotek trvá déle než 30 vteřin, stoupá ochota k nákupu dokonce až o 50 %. Právě designové značení je jedním z faktorů, proč se chce zákazník produktu dotknout, otočit si jej několikrát v dlani, pohladit ho, prohlédnout si jej z různých stran nebo prozkoumat texturu konečky prstů.
Kromě hliníku jsou běžné také 3D štítky typu ROYALPLAST z polyuretanu, odolného plastového materiálu, nebo FINOCHROM vyrobené z jemného chromovaného kovu. Moderní technologie navíc umožňují kombinaci s doplňkovými materiály jako je luxusní dřevo. Štítek tak lze zakomponovat do dřevěné části vlastního výrobku, typicky u sedacích souprav či hudebních nástrojů. Zapojit se dá i většina dalších materiálů, na které si firma ukáže. V kreativitě se zkrátka meze nekladou.
České značení se dostalo na Rallye Paříž Dakar i na severní pól
V čem jsou Češi nejlepší? Většina z vás určitě odpoví, že ve vaření piva, v nanotechnologiích nebo ve sportu. Věděli jste ale, že právě bystřická společnost Rathgeber patří mezi světové špičky ve výrobě 3D značení?
Jakmile se jednou soustředíte na precizní značení výrobků, budete ho kolem sebe vidět všude. S lyžemi Sporten se české značení dostalo na severní pól. Spolu s pivovarem Litovel vyhrálo titul „Nejkrásnější lahev roku 2012“. Spolu se šampaňským Carbon oslavují české 3D štítky výhry na prestižních závodech Formule 1. A s Tatrou se 3D značení dostalo i na Rallye Paříž Dakar.
Na 3D štítek, logo nebo emblém však nevsadily pouze světoznámé české firmy, ale rovněž evropské špičkové firmy jako Siemens, Daikin či Harley Davidson.
Všimli jste si i vy nějakého mimořádně propracovaného značení, které vás zaujalo? Možná pochází právě z rodinné firmy Rathgeber.
. |