Stavba povolena?! Podívejte se, které domy padly za oběť výstavbě pražského metra

Příkrou strání svažující se z Letné na malostranský Klárov vedly stezky už za dob Přemyslovců. Silnici spojující obě pražské čtvrti tu pak nechal do skály vylámat v první polovině 19. století nejvyšší zemský purkrabí Karel Chotek. Po něm dostala i svoje jméno – Chotkova. Prudký kopec mohly od začátku sjíždět jen tramvaje s kolejnicovou brzdou, neštěstí se mu ale přesto nevyhnulo. A osudným se stal i kolaborantovi Emanuelu Moravcovi. Před časem vzbudil pozornost znovu. 

Do popředí zájmu se tentokrát nedostala vozovka, ale pozemek vyplňující ostrou zatáčku u dolní části Jeleního příkopu. Úzký pruh zeleně vedle frekventované ulice totiž Institut plánování a rozvoje hlavního města Prahy navrhl zastavět, což vyvolalo řadu nesouhlasných reakcí. Nejčastěji přitom argumentovaly tím, že není žádoucí zbavit metropoli dalších zelených ploch.

„V tomhle místě stály normální činžovní domy, docela velké a vzorné, byla to součást města. Zlikvidovány byly až v souvislosti se stavbou metra nedaleké stanice Malostranská. Tehdy byly zbourány a říká se, že jejich základy a části podzemí zůstaly ještě v zemi. Proto tady nic neroste, nejsou tu žádné stromy, je to takové zbytkové území,“ reaguje na ně architekt Adam Gebrian v další epizodě Gebrian: Plus/Minus. Co dalšího považuje za podstatné při diskuzi o veřejném prostoru a jeho uvažované zástavbě, sledujte v pořadu internetové televize Mall.tv.