Video placeholder

Antivir Hithitu končí: Na pomoc živnostníkům se sbírkami vybralo přes 26 milionů korun

red

Česko-slovenská crowdfundingová jednička na trhu Hithit.cz více než před rokem rychle zareagovala na kritickou situaci mezi českými a slovenskými živnostníky, kteří kvůli vládním opatřením museli přerušit či omezit své podnikání. S aktuálním rozvolňováním program Antivir od Hithitu končí.

„Jsme rádi, že jsme mohli pomoci živnostníkům, kteří takřka ze dne na den museli změnit své životy. Program Antivir oslovil podnikatele z turistického ruchu, majitele restaurací, bister, kaváren, ubytování, kadeřnictví, barber shopů, také ty, které živí kultura, sport, provozují wellness a všechny ostatní, kteří byli ovlivněni nouzovým stavem. Za více než rok se vybralo přes 26 milionů korun. Nejúspěšnějšími projekty byly ostravské crossfitové centrum Colliery, které získalo přes 3,5 milionu korun, a středověký festival Blavicon, na který se vybralo přes 1,3 milionu korun,“ popisuje Aleš Burger z Hithit.cz.

Celkově se do projektu přihlásilo více než 310 projektů, z nichž cílové částky dosáhlo 162 projektů. Lidé jim poslali více než 26 milionů.

Hithit Antivir měl být hlavně formou rychlé pomoci pro podnikatele v krizi.  Na jaře loňského roku byla spuštěna první fáze a na podzim druhá. Lidé tak mohli vybrané projekty podpořit a v podstatě si předplatit služby tak, aby zachránili své oblíbené podniky a zajímavé projekty. V době rozvolnění v daném segmentu pak lidé budou moci své vouchery uplatnit. Peníze z projektů podnikatelé vracet nemusí, nejde o půjčku, ale o předprodej.

„Jsme rádi, že jsme byli v Antiviru mezi prvními a šli jsme příkladem. Důvody, proč jsme portálu Hithit opakovaně využili, byly ekonomické, vyrovnat cashflow na zaplacení fixních nákladů, udržet pronájem a nezavřít,“ vysvětluje Lenka Němcová, spolumajitelka teplického rodinného podniku Cafe Schönau, který program Hithit Antivir využil hned třikrát. „Kampaň Hithitu nám pomohla i sekundárně, po otevření nám rozjela loňskou letní sezonu nad naše očekávání. Zákazníci si nepřišli jen vyzvednout své předplacené odměny, ale strávili u nás víc času, chodili opakovaně, přivedli s sebou další zákazníky,“ dodává. 

Crowdfundingový portál Hithit.cz od spuštění v roce 2012 pomohl na svět stovkám projektů. Nejvýraznější kampaní a historicky nejúspěšnější je od internetové televize DVTV, které fanoušci poslali téměř deset milionů korun, v závěsu za ní je loňská kampaň pražského gymu Železná koule s necelými sedmi miliony, následují zlínští obuvníci Vasky s vybranými pěti miliony. Výrobci tenisek Bohempia získali téměř čtyři miliony korun, divadlo Jatka78 skoro dva a půl milionu, projekt Bezobalu přes milion korun, „botoponožky“ Skinners získaly také přes milion korun. Na Hithitu není neúspěšná kategorie, zalistování je zadarmo a tvůrci riskují pouze úspěch.