Kuchařka plná obědů. Velká obědová bichle vybrala od lidí už milion a půl, nabízí 400 stran a 190 receptů
Škola už je v plném proudu a nejeden rodič přemýšlí, jak dětem pravidelně dopřát dobrou a zdravou svačinu. Potřebnou inspiraci přináší kuchařka s příznačným názvem Velká svačinková bichle, která vyšla na sklonku loňského roku. Na její enormní úspěch nyní autoři navazují Velkou obědovou bichlí, která v sobě ukrývá 190 jednoduchých receptů na hravé, chutné a vyvážené obědy pro celou rodinu. Obě knížky lze nyní objednat za zvýhodněnou cenu na Hithitu, kde se původně vytyčený cíl povedlo splnit už během prvních pár hodin od spuštění kampaně. Čím více peněz se tu vybere, tím více přispěvatelů získá k objednané kuchařce druhý kus zdarma.
Za vznikem obou kuchařek stojí dvojice autorek Pavlína Mähringová a Veronika Břicháčková, které zjistily, že na českém trhu jsou tisíce různých kuchařek, ale téměř žádná z nich nevyhovuje jejich potřebám. V loňském roce tak vytvořily první knihu věnující se pouze svačinkovým receptům. Na její vytištění loni přispěvatelé na Hithitu poslali více než jeden a čtvrt milionu korun a do této chvíle se jí prodalo bezmála 10 000 výtisků.
Nyní na ní autorky navazují Velkou obědovou bichlí obsahující recepty na originální a nutričně vyvážené obědy nejen do krabiček. Proč zrovna obědové recepty? „Je to vlastně podobné, jako to bylo u Velké svačinkové bichle. Přišlo nám, že kvalitní kuchařka s obědovými recepty do krabiček na českém trhu chybí. A tak jsme se do ní pustily. To ale neznamená, že by si obědy uvařené podle našich receptů člověk nemohl dát na talíř. Všechna jídla jsou opět nutričně vyvážená a skvěle poslouží jako inspirace na obědy do práce, na výlet a samozřejmě i na doma,“ popisují autorky Pavlína s Veronikou.
Velká obědová bichle obsahuje na více než 400 stránkách 190 obědových receptů v 11 základních kategoriích a 5 typů receptů: jídla bez masa, luštěninové, rybí, plnomasové nebo lehce masové. Každý recept je vymyšlen tak, aby poskytl plnohodnotný oběd. S tím, aby byly obědy opravdu nutričně vyvážené a nic důležitého v nich nechybělo, autorkám pomohla specialistka na výživu a nutriční terapeutka Mgr. Dana Hrnčířová. Součástí každého receptu je opět také autentická fotka, podle které lze pokrm snadno „nainstalovat“ do krabičky.
Další výhodou kuchařky je chytré kombinování receptů do týdenních plánů a využití sezónních potravin. Suroviny na jednotlivé týdny navíc skvěle korespondují také se svačinkovými recepty. Nic tak nepřijde zbytečně nazmar. „Pokud využijete naše týdenní plány, ušetříte si práci a čas s plánováním i s nákupy. Jak na to? Recepty jak ve Svačinkové, tak v Obědové bichli jsme velmi pečlivě ladily dohromady tak, aby se v každém týdnu co nejlépe využily všechny suroviny. Je jen na vás, zda takto využijete obě nebo jen jednu z kuchařek - pomohou vám totiž jak společně, tak každá zvlášť,“ vysvětlují autorky.
Vedle týdenních plánů pak lze používat i obsah po kategoriích (např. těstoviny, luštěniny, sendviče, saláty, slané koláče atd.). Kromě toho, že každý recept v tištěné kuchařce doprovází i jeho samostatná barevná fotografie, má také vlastní QR kód. Jeho načtením se dostanete k dalším informacím, funkcím a také alternativním verzím receptů bez lepku, laktózy, BKM a vajec v rámci členské sekce pro všechny majitele obou kuchařek.
Knihu lze až do 23. září objednávat na crowdfundingovém serveru Hithit.cz, kde se během prvních 6 hodin povedlo od fanoušků vybrat 100% částky potřebné pro tisk Velké obědové bichle. Tím ale kampaň zdaleka neskončila, autoři si totiž stanovili další cíle. V tuto chvíli již překonali 2. milník a v rámci toho 3. míří na částku 2 miliony korun. „Aby to bylo celé ještě zábavnější a napínavější, připravili jsme další milníky kampaně. Nedávno jsme dosáhli druhého a nyní, pokud se podaří dosáhnout i třetího milníku, tak všichni, kdo nás v kampani podpořili, od nás získají druhou Velkou obědovou bichli jako dárek. Takže vlastně 2 knihy za cenu jedné. Je to od nás poděkování za to, že nám lidé kampaň sdílí a mluví o ní a zároveň čím více sdílení, tím větší mají šanci tu druhou knihu získat,“ prozradil Tomáš Mähring, který stojí za marketingem projektu.