Video placeholder
Odhalení aukční lahve Pilsner Urquell 2021 od Lucie Koldové ve Sklárně Janštejn
Designérka Lucie Koldová
Emeritní vrchní sládek plzeňského pivovaru Václav Berka
Majitel Sklárny Janštejn Jan Rabell
Odhalení aukční lahve Pilsner Urquell 2021 od Lucie Koldové ve Sklárně Janštejn
30 Fotogalerie

Rafinované i vyzývavé. Nové aukční lahve Pilsner Urquell připomínají ženy, vydraží se za miliony

Martin Bartkovský

Koncem minulého týdne byla ve sklárně Janštejn představena desátá série Aukčních lahví Pilsner Urquell. Jubilejní ročník oslavuje inspirativní ženy.  Letošní edici proto navrhla jedna z nejvýznamnějších českých designerek Lucie Koldová a ambasadorkami projektu se stalo deset výjimečných žen, které svou prací a jednáním inspirují nejen své okolí ale i celou společnost. Stejně jako v minulých letech poskytne Pilsner Urquell celý výtěžek dražby na pomoc Centru Paraple, které pečuje o lidi s poškozením míchy. Za deset let konání dražby se vybralo už přes 13 a půl milionu korun. Podívejte se na video z představení v úvodu článku.

Pomoc potřebným je v Plzni tradicí už od dob zakladatelů pivovaru, plzeňských právovárečných měšťanů. Jednou z aktivit, kterou Pilsner Urquell na tuto tradici navazuje je aukce výjimečných uměleckých pivních lahví. Již deset let pořádá v předvánočním čase tuto charitativní dražbu, jejíž výtěžek putuje na konto Centra Paraple, které podporuje lidi na vozíku a jejich rodiny.

Tématem letošní jubilejní dražby jsou úspěšné a inspirativní ženy. Limitovaná edice lahví vznikla v uplynulých týdnech v české sklárně Janštejn podle návrhu přední české designérky Lucie Koldové, jejíž dílo obdivují lidé nejen u nás. 

„Těší mě, že se mohu podílet na projektu, který spojuje dobročinnost a dvě tradiční česká řemesla – pivovarnictví a sklářství. Moje radost je o to větší, že si mě Pilsner Urguell vybral pro ročník, který oslavuje ženy,” říká Lucie Koldová jedna z nejvýznamnějších českých designérek současnosti.

Letošní návrh speciálních lahví je podle Lucie Koldové založen na ženské tajemnosti. Každá lahev bude jedinečná, stejně jako jsou jedinečné ambasadorky projektu. Jsou mezi nimi ženy známé z televizích obrazovek i filmového plátna – herečka Magda Vašáryová, zpěvačka Barbora Poláková, herečka a moderátorku Tereza Kostková a dokumentaristka Helena Třeštíková.

Český sport proslavila oštěpařka Bára Špotáková a v akademickém světě jsou osobnostmi zase rektorka Masarykovy univerzity Danuše Nerudová a předsedkyně Akademie věd Eva Zažímalová. Inspirací pro ostatní jsou i farářka Martina Viktorie Kopecká, výčepní Martina Navrátilová a ilustrátorka Eliška Podzimková.

Lahve vznikaly v uplynulých týdnech v české sklárně Janštejn, známé ve světě svou rukodělnou výrobou uměleckých objektů a osvětlovacích těles z recyklovaného skla.

„Sklo a pivo vždy patřily k sobě – vychlazené a načepované pivo vždy patřilo do krásné sklenice. Jsme rádi, že nás Pilsner Urquell oslovil pro svůj charitativní projekt, který spojuje to nejlepší, co v zemi máme – sklo, pivo a ženy,” říká Jan Rabell, majitel Sklárny Janštejn.

Letošní aukce proběhne 9. prosince na MALL.TV. Její výtěžek bude věnován podobně jako v minulých letech Centru Paraple. Díky tomuto charitativnímu projektu, pomohl Pilsner Urquell lidem s poškozením míchy a jejich rodinám již částkou přes 13,5 milionu korun.