10 Nejlepších vánočních reklam roku 2021: Lidl, Disney, BBC...
Jako každý rok, i letos se snaží značky a firmy rozpoutat svými vánočními reklamami hotové srdceryvy. Televizní obrazovky i internet zaplavily reklamy plné stromečků, dárků, vánočních poselství a brandů. Podívejte se na ty nejlepší. Na konci článku můžete hlasovat pro tu, která se vám líbila nejvíce.
Pokračování 2 / 12
Coca-Cola
Coca-Cola je naprostý klasik vánočních reklam, dokonce se najde na světě hromada lidí, která věří, že současnou podobu Santy vyvinula právě Coca-Cola. To je samozřejmě blbost, ale můžete na tom vidět, jak moc je Cola komerčně efektivní, obzvlášť na Vánoce. Jejich letošní příspěvek je hrozně milý, skvěle natočený a hlavně němý, takže se dá téměř bez práce distribuovat po celém světě.
Pokračování 3 / 12
Aldi
Vážně povedenou ovocno-zeleninově animovanou reklamu má Aldi, které nechalo vytvořit jakousi vitamínovou variaci na Vánoční koledu od Dickense. Hlavní postavou je (pozor!) Ebanana Scrooge, což je naprosto geniální. A ducha Vánoc hraje Aldi hlavní maskot Kevin the Carrot. Vážně mě mrzí, že není česká variace, protože by se určitě jmenoval Mr. Kevin jako MrKevin a… jen jsem chtěl říct, že mi Aldi teď dluží dvě stě tisíc dolarů za nápad. Jo, a v pozadí tady hrajou Pogues, takže… Co chcete víc?
Pokračování 4 / 12
Lídl
Příběh učitelky dramaťáku, která jde během pandemie rovnat ovoce do Lidlu, nezní jako úplně sváteční věc, ale je jen málo věcí, které by vkusný cover Boba Dylana nedokázal rozněžnit. Časy se mění je povedená reklama, ačkoli si nejsme úplně jisti, co má vlastně říkat.
Pokračování 5 / 12
John Lewis
Obchodní domy John Lewis přišly s reklamou „Nečekaný host”, což je vánoční mashup mezi Supermanem a E. T., hádám? Mně přijde maličko podivná a téměř doslova mimozemská, ale internet ji evidentně miluje, takže se můžete podívat na dětskou/vánoční/meziplanetární romanci a třeba se vám taky bude líbit.
Pokračování 6 / 12
Disney
Disney má nádherně animovanou reklamu s názvem „Nevlastní táta” o týpkovi, který se snaží zapadnout do rodiny s dětmi. A pomůže mu k tomu Disney. Končí to claimem: „Od naší rodiny té vaší.” Což je pěkný, ale zároveň je v současnosti už vážně těžký vnímat Disneyho jako tu magickou továrnu na sny, když doslova vlastní všechno a zcela evidentně je to klasická zlá korporace.
Pokračování 7 / 12
Amazon
A když jsme u zlých korporací, není nad to, když Amazon zaplatí bambiliony peněz za vánoční reklamu, ke které sežene práva na písničku od Adele, aby nám sdělil, že i ten nejmenší náznak vlídnosti může pro někoho znamenat celý svět… Zatímco jejich zaměstnanci musí močit do petek, jak uvádějí světová média. Ať už je to BBC, Guardian nebo FOX News.
Pokračování 8 / 12
Vodafone
Letošním horkým kandidátem na krále vánočních reklam je Vodafone, protože… No, řekněme si narovinu, mají Martina Hoffmanna. Dvouminutová reklama je v podstatě krátká rodinná komedie devadesátkového střihu o tátovi, který hledá cestu ke svému synovi. Ale tomuhle konkrétnímu tátovi pomůže smartphone a chytrá televize, protože Vodáč se hardsellu nikdy úplně nevzdá.
Pokračování 9 / 12
BBC
BBC má možná nejlepší zahraniční reklamu, je sice britská až to bolí, ale zároveň je tak civilní a tak precizně natočená, že v tom musíte sebe i svou rodinu poznat. Sledujeme pár, který se rozjede ke svým jednotlivým rodinám a příbuzní je zpovídají ohledně jejich nového partnera. Vidíme vánoční tradice, vidíme vánoční hádky, smích a… Ať už budou vánoce jakékoli, BBC bude u toho. Česká televize? Děláš si poznámky?
Pokračování 10 / 12
TK Maxx
Módní značka TK Maxx vsadila na osvědčenou kartu “nový hadry, nový já” a díky tomu můžeme sledovat malého Laurieho, jak na vánoční besídce rozjede místo Louskáčka Aerosmith. Je to vlastně dost pitomé a ani ne tolik vánoční, ale docela fajn.
Pokračování 11 / 12
Rohlík.cz
Jediný, kdo může letos na Vánoce v Česku konkurovat Vodafonu je Rohlík.cz, protože postavili proti těžkému kalibru Martina Hoffmanna ještě větší ráži v podobě Jiřího Bartošky. Taky je to reklama úplně nejklasičtější, která nejde jenom na emoce, ale promuje i Rohlík samotný. A na kněze Barťáka, jak zpovídá babky, bych se klidně díval dvě hodiny.