Zdroj: IRESOFT

Jaká je ideální evidence docházky v době koronaviru

Reklama

Pandemie bezesporu změnila svět a ať chceme nebo ne, musíme se této době přizpůsobit. A to i v práci, kde je nutné snížit riziko nákazy zaměstnanců na minimum. Jak vyřešit bezpečnou a bezkontaktní evidenci docházky zaměstnanců v koronavirové době? Poradíme!

Přestože nás v práci může chránit dezinfekce, rouška či respirátor, je více než žádoucí omezit kontakt zaměstnanců. A především také minimalizovat společné dotykové plochy, proto docházkový systém se čtečkou prstu není v této době ideální variantou. Jak tedy zajistit, aby evidence docházky byla bezpečná? Snadným a efektivním řešením jsou docházkové systémy na čip nebo kartu.

Hygiena a bezpečí s čipovým systémem

Jak jsme již zmínili, hygiena je základ především v době koronavirové pandemie. Docházkový systém s čipem či kartou umožní snížit riziko přenosu bakterií a virů na minimum. Nemusíte se přímo dotýkat čtečky, na kterou již sáhlo velké množství lidí před vámi, stačí jednoduše čip přiložit ke čtečce. Za nespornou výhodu můžeme považovat také to, že si při tom můžete nechat na rukou nasazené ochranné či pracovní rukavice.

IRESOFT

Pro vaše zaměstnance i návštěvy

Doporučujeme si vyhradit několik čipů a karet, které budete využívat pro případné návštěvy a jejich evidenci. Výhodou navíc je, že si v docházkovém systému jednoduše vymezíte, kam návštěvy s takto označeným čipem budou mít přístup. Čip nebo kartu po použití nezapomeňte důsledně vydezinfikovat, aby byla připravená pro dalšího návštěvníka.

Bezchybné fungování v každém počasí

Čtečka na otisk prstů se v některých situacích ukazuje jako nepraktická, a to zejména v zimním období. Na její fungování totiž mohou mít významný vliv teplotní výkyvy. Venku mrzne, až praští, vy jste si zrovna zapomněli rukavice, a tak dorazíte do práce s promrzlými prsty. Tím se váš příchod může zkomplikovat, čtečka totiž vaše otisky na zmrzlých prstech nemusí správně a rychle identifikovat. S docházkovým systémem na čip však takové zdržení určitě nehrozí, a to ani v těch nejkrutějších mrazech.

IRESOFT

Softwarovou čtečku oceníte

Součástí dobrého docházkového systémy je virtuální neboli softwarová čtečka. Ta slouží pro zadání příchodu, odchodu a dalších pracovních výjimek kdekoliv v terénu. K záznamu docházky je připojena i GPS souřadnice.

Docházka na kartu, čip i otisk prstu

Váháte, který z těchto systému bude pro vaši firmu ten nejlepší, a nemůžete si vybrat jen jeden? I pro vás nabízíme řešení. Docházkový systém Alveno umožňuje kombinovat všechny způsoby evidence docházky - karty, čipy i otisky prstu. Přepínat mezi nimi můžete snadno a rychle podle aktuální situace a podle toho, co bude nejvíc vyhovovat právě vám a vašim zaměstnancům.