Zdroj: Montáže Brož

2 Fotogalerie

Řízení rozsáhlých projektů napříč různými zeměmi světa? Česká firma ukazuje, jak na to

Reklama

Česká společnost Montáže Brož působí ve velmi specifickém oboru a její každodenní činnost je velmi náročná na administrativu i koordinaci. Vedení společnosti se proto v minulosti rozhodlo pro implementaci ERP systému Byznys disponujícího vlastním modulem pro projektové řízení.

Rozsáhlé zahraniční projekty

Montáže Brož je česká strojírenská společnost, která se již přes 25 let zabývá instalací automatizovaných regálových systémů pro velká distribuční centra. Tento podnik se sídlem v Pardubicích působí po celém světě a již má na kontě přes 3000 instalací ve 30 zemích světa. Není proto divu, že kromě Pardubic mají Montáže Brož v současnosti pobočky i v Norsku, Austrálii, Bulharsku a dalších zemích.

Montáž regálových systémů společnosti obvykle představuje rozsáhlý projekt, kdy některé instalace trvají déle než rok a zaměstnají až 200 pracovníků. Vzhledem k mezinárodní klientele proto musí být podnik schopen montážní pracovníky nejen dopravit na místo určení, ale také jim poskytnout materiál a náčiní, sehnat potřebné doklady, ubytovat je a vyřídit velký objem související administrativy. Jelikož pak firma obvykle provádí více instalací současně, musí se vypořádat s vysokými nároky na koordinaci a projektové řízení.

V minulosti firma projektové řízení řešila kombinací menšího ERP systému a tabulek v MS Excel. Tyto metody ale po expanzi do zahraničí rychle přestaly stačit a zástupci Montáží Brož se proto začali porozhlížet po novém řešení. To mělo být schopno nejen zvládat stávající objem administrativy, ale také být připraveno na další růst podniku. Hlavním požadavkem pak byla především přítomnost projektového řízení. Jak říká Luboš Novák, IT manažer společnosti: „Gró spočívalo v řízení projektů, protože už jsme to nechtěli dělat za pomoci MS Excel či podobných metod.“

Montáže Brož

Volba nakonec padla na český ERP systém Byznys. „Kvitovali jsme to, že Byznys je informační systém, který nám dával možnost mít skladové hospodářství provázané s účetnictvím a dalšími agendami,“ popisuje důvody pro výběr Byznysu Luboš Novák. Podle něj mu rovněž konzultanti Byznysu zaručili, že systém půjde upravit na míru požadavkům firmy. Mezi ty patřilo například propojení se systémem pro objednávání letenek, případně napojení na firmou využívané aplikace platformy Microsoft 365.

Řízení projektů i celé firmy jedním systémem

Do ostrého provozu firma ERP systém uvedla v roce 2015 a ten se od té doby stal nedílnou součástí každodenní činnosti. Primárním posláním systému Byznys je v Montážích Brož i nadále projektové řízení, kde zaměstnanci využívají funkcí systému k obstarání široké škály agend. Mezi ty patří například plánování projektů, nábor zaměstnanců nebo agenda mezd a odměn. Za zmínku stojí i modul Stavební deník, jenž shromažďuje data o kapacitě a vytížení zaměstnanců i strojního vybavení.

Projekty ale nejsou jedinou oblastí, kde systém Byznys Montážím Brož pomáhá. ERP řešení se rovněž stará i o následující agendy:

  • správa a distribuce důležitých dokumentů včetně objednávání letenek,
  • skladové řízení využívající QR kódy a čtečky propojené s databází Byznysu,
  • propojení s aplikacemi Microsoft 365 (Sharepoint, Power BI a další),
  • a řada jiných.

V neposlední řadě pak podnik využívá webovou aplikaci Byznys Online, skrze níž mohou zaměstnanci k datům v systému přistupovat odkudkoliv na světě pomocí webového rozhraní

Spolehliví konzultanti a online budoucnost

Společnost Montáže Brož je s ERP systémem Byznys nanejvýš spokojena, což potvrzuje i sám Luboš Novák. Ten obzvláště oceňuje práci konzultantů Byznysu: „To, co nás velmi posouvá dál, je kvalita konzultantů.“

Největší přínosy Byznysu pro podnik pak Luboš Novák spatřuje v následujících oblastech:

  • sjednocení celého projektového řízení do jednoho systému,
  • široké možnosti úprav systému na míru,
  • propojení s jinými technologiemi,
  • dostupnost dat online.