Zdroj: Kaufland Česká republika v.o.s.

Trvalá udržitelnost je pro Kaufland v Česku prioritou, říká CSR manažer firmy

Reklama

O pět set tun spotřebovaných plastů méně v masozávodě. Jogurty privátních značek bez plastových víček. Salátové okurky bez obalu. To je jen část změn, které v rámci směřování k udržitelnosti udělala společnost Kaufland. Vyplývá to z reportu o udržitelnosti, který firma vydala letos v únoru.

Závazky do budoucna

Do roku 2030 chce Kaufland snížit množství provozních emisí o 80% v porovnání s rokem 2019. Omezit chce i množství potravinového odpadu či plastových obalů. „Své závazky bereme velmi vážně. Abychom mohli naše kroky v oblasti udržitelnosti efektivně vyhodnocovat a hledat příležitosti ke zlepšení, potřebujeme data,“ říká mluvčí společnosti Renata Maierl. Kaufland proto již řadu let sbírá data týkající se udržitelnosti, přičemž zpracovává více než 600 ukazatelů.

Energie na prvním místě

Od roku 2022 Kaufland využívá výhradně energii vyrobenou z obnovitelných zdrojů. Nově vystavěné i modernizované prodejny jsou vytápěny odpadním teplem vznikajícím při provozu technologií průmyslového chlazení. Díky optimalizaci tras v areálu centrálního logistického skladu dopravci najedou o 5800 kilometrů méně než dříve. Zde se projevuje i výhoda vlastního masozávodu umístěného přímo v areálu.

„Díky vlastnímu masozávodu máme i dokonalý přehled o kvalitě a čerstvosti zpracovaného masa. Masozávod funguje v režimu just-in-time objednávek, a proto není nutné maso dochlazovat, což vede ke snížení spotřeby energií,“ popisuje princip úspor Peter Chalupianský, který ve společnosti Kaufland ČR zodpovídá za oblast společenské odpovědnosti, tedy Corporate Social Responsibility (CSR).

Kaufland Česká republika v.o.s.

Snižování množství odpadu

Velkou pozornost Kaufland věnuje omezení množství plastového odpadu. Například masozávod nyní spotřebuje ročně až o 500 tun plastu méně než dříve. Dalších 100 tun plastu se ušetří v úseku ovoce a zeleniny, necelých 7 tun pak v rámci logistiky díky využití nových transportních obalů. Kaufland se také jako jeden z prvních řetězců zapojil do projektu zpětného odběru PET lahví a plechovek.

Fér přístup k zaměstnancům

V České republice provozuje Kaufland 143 prodejen, dvě logistická centra a vlastní masozávod. Celkově zde zaměstnává přibližně 27 000 lidí. O dobrém přístupu k zaměstnancům svědčí opakované umístění společnosti v rámci mezinárodního hodnocení Top Employer.

„Zaměstnanci tvoří klíčovou součást naší společnosti a my si jejich práce vážíme. Proto usilujeme o to, aby byli spokojení a cítili se u nás náležitě oceňováni. Klademe důraz na diverzitu, férové mzdy a stejnou šanci pro všechny,“ doplňuje Renata Maierl.

Podpora neziskového sektoru

Součástí programu společenské odpovědnosti společnosti Kaufland je i podpora neziskových organizací. V průběhu 5 ročníků Vánoční sbírky pro Světlušku se podařilo získat 83 000 000Kč. Kaufland se jako generální partner účastní také Nočních běhů pro Světlušku. Zároveň podporuje projekty Kavárny POTMĚ či Ježíškova vnoučata. Mimo to je partnerem organizací Centrum Paraple, Loono, DEBRA ČR, Dejme dětem šanci či Helppes.