Tomáš Myler na konferenci Sport Alive 2024

Tomáš Myler na konferenci Sport Alive 2024 Zdroj: sportalive.cz

McDonald´s Cup: Necílíme na děti, ale na učitele

Martin Hašek

Světoznámá fastfoodová značka už v Česku rozhýbala 1,6 milionu dětí. Překvapivý fakt je důsledkem čtvrt století existence mládežnického školního fotbalového turnaje McDonald´s Cup. „Máme poměrně slušnou základnu,“ usmíval se Tomáš Myler, impact director McDonald´s, během konference Sport Alive, kde vysvětloval, proč se firmám vyplácí spojení se sportem.

Jako malý kluk z Příbrami Václav Černý s týmem ze své základní školy hrál na McDonald´s Cupu. V ročníku 2008/2009 se stal dokonce jeho nejlepším střelcem. Dnes válí v základní sestavě národního mužstva a letošnímu pětadvacátému ročníku ikonického školního turnaje pomáhal jako jeden z jeho patronů.

„Účastnil se okresních i krajských kol, s Příbramí se dostali i do finále. To je přesně člověk, kterého pro projekt potřebujeme,“ vysvětloval Myler. „Dokáže sdílet svoje zážitky z dětství, že se toho projektu zúčastnil. Je to pro danou cílovou skupinu uvěřitelné, autentické a zároveň dokáže mladým ukázat, že píle, práce a snažení se vyplácí. Funguje pro ně jako určitý vzor.“

Černého příběh patří v dlouhé historii turnaje k nejvýraznějším. Na konferenci Sport Alive Myler i na jeho příkladě vysvětloval, proč má pro značku řetězce rychlého občerstvení smysl dlouhodobě podporovat mládežnický fotbalový turnaj. A s úsměvem odmítal představy, že cílem je nalákat malé fotbalisty na hamburgery.)

„My nemáme McDonald´s Cup přímo svázaný s marketingovou aktivitou. Nemáme žádnou slevovou akci. Ani v rámci okresních, krajských kol a velkého finále děti nemají možnost dát si tam naše produkty,“ líčil Myler. „Primární cílovou skupinou McDonald´s Cupu nejsou děti, ale učitelé a základní školy. Je to největší školní fotbalový turnaj v České republice. Je pro nás naprosto stěžejní spolupráce s Asociací školních sportovních klubů, která nám dělá oslí můstek do jednotlivých škol.“

Turnaj má už léty osvědčenou strukturu. Týmy se probíjí okresními a krajskými koly a program vrcholí finálovou soutěží s přízviskem Svátek fotbalu. Zapojit děti do hry pomáhají i populární fotbalová jména v čele s internacionálem Vladimírem Šmicerem. S Václavem Černým letos turnaj propagovala Klára Cahynová. Pro příští rok už se chystá dvojice Martin Vitík a Kateřina Svitková.

Projekt přitom nezastavila ani nepříjemná covidová léta, v nichž spousta dětí přestala sportovat.

„V McDonald´s Cupu je trend vzestupný. Vidíme, že po covidu děti naskočily zpátky do sportu,“ uvedl Myler. „Mezi lety 2023 a 2024 registrujeme nárůst deset procent. Máme zapojených 2102 základních škol, což je více než polovina, 3500 týmů a dohromady 40 000 dětí. Důležitá je role učitelů tělocviku a jednotlivých škol. Bez nich by McDonald´s Cup nemohl fungovat.“

Tomáš Myler na konferenci Sport Alive 2024

10.10.2024 11:50 - 12:30, Livesport stage

Proč se velkým brandům vyplácí se spojit se sportem?

Tři značky orientující se na mládežnický sport a/nebo mladé talenty. Sazka letos odstartovala ambiciózní projekt na podporu talentovaných sportovců, Subterra je už čtvrtým rokem partnerem jedné z největších středoškolských soutěží a McDonald's je už čtvrtstoletí spojen s největším školním turnajem. Proč se rozhodly se spojit s mladším publikem? Jaké jsou výhody a nevýhody? A jak aktivují svá partnerství? Zástupci tří velkých značek z různých tržních segmentů budou diskutovat právě o tom, jakou roli hrají právě tato sportovní partnerství v jejich marketingovém mixu a jak svá partnerství aktivují.  


O McDonald´s Cupu

McDonald’s Cup je největší fotbalový turnaj pro žáky prvních stupňů základních škol v České republice. Každoročně se do turnaje zapojí desítky tisíc dětí z více než 2300 školních týmů ze všech regionů. Za dobu své téměř 26 let trvající existence rozpohyboval už více než 1,6 milionů dětí a zaznamenal přes 65 000 školních registrací.