Kdo vyhraje hudební anticenu Zlatý David? Po zhlédnutí následujících videí se sejdeme na dně české popmusic
Na to, jak je Česká republika malá, se v ní rozdává velice mnoho hudebních cen. Slavíci, Andělé, ceny Óčka, ceny MTV, Apollo a bůh ví co dalšího.
Většinu těchto cen si mezi sebou rozebírají interpreti, kteří se místo vydávání desek poslední roky živí hraním ve filmech Zdeňka Trošky, sezením v porotách talentových show, anebo vydávají nové desky a singly s tak železnou pravidelností a tak nulovou invencí, že vlastně ani není poznat, co je rok staré a co vyšlo minulý týden.
V zemi nesmrtelného Karla, srdíčkové Lucinky, Evy a Vaška, bratří Nedvědů a krále velkých řetízkáčů Michala Davida bylo třeba začít udělovat i hudební anticeny. A právě posledně jmenovaný umělec jim dal jméno. Již druhý ročník cen Zlatý David organizují weby Hudební masakry a Čilichilli. Zde je výběr nominovaných, berte je jako divoké karty Reflexu v každé z kategorií.
Kategorie zpěvák: Leo - B.O.T.Y.
Bývalý účastník reality show o tom, co se stane, když do jednoho hotelu zavřete lidi, kteří normálně bydlí v soláriu, natočil píseň o tom, že má boty. Velice sofistikovaný text pojednávající o problematice vlastnictví bot ozvláštňují neobvyklé rýmy jako do roboty, Doroty a podobně.
Kategorie zpěvačka: Marie Pojkarová – Krásný léto
Hudební talent se u Pojkarových dědí z generace na generaci. Ostřílená mužatka s hlasem hlubším, než je tvůrčí krize kapely Kryštof, si tentokrát vzala na pomoc svoji dceru Petru, sebraly partu bezdomovců, oblečení z Armády spásy a vyrazily na zrezlý parník natočit píseň o tom, že i dnes se dá stvořit klip s hudbou a počítačovou technikou z osmdesátých let.
Kategorie skupiny: Katka a Jindra – Slepička
Kvokání slepice, nesmělý párek dvou mladých lidí, kteří objevují svou sexualitu, demo z keyboardu a láska na kompostu. Inu, český venkov.
Kategorie klip: Pat Crycheer – Praha žije
Pat Crycheer neohroženě k názvu písně na Youtube napsal, že jde o novou pražskou hymnu. Je to takový Josef Kajetán Tyl dnešní mladé generace.
Kategorie průšvih roku: Šlágr TV
Šlágr TV svou existencí a nonstop vysíláním dává těm divákům, kteří teleshoping sledují jen v noci po návratu z hospody, pocit, že jsou opilí 24 hodin denně. A to se cení.