Sexistická reklama dělá z ženy jen nahé maso. Dřív z ní dělala hloupou chudinku
Sexistické reklamy byly výsadou 60. let minulého století a zdá se, že tento trend se zase naplno vrací do módy. Ženy prezentovány pouze jako sexuální objekt se objevily v kampani firmy American Apparel.
Ideální obrázek klasické americké domácnosti z 50. A 60.let minulého století asi všichni známe. Roboticky se usmívající ženuška, jejíž ponížené a servilní chování vůči manželovi hraničí s chováním žen v hororové novele Stepfordské paničky, a věčně upracovaný manžel s cigaretou v puse, který své nemotorné hloupé ženušce schovívavě odpouští prohřešky, jako že třeba večeře není připravena na stole přesně v minutu, kdy on dorazí domů a podobně.
Ostatně, kdo sleduje seriál Mad Men, má o této době a chování mužů k ženám dokonalý přehled. A od tohoto nastavení ve vztahu muž - žena se odvíjely i tehdejší reklamy. Jsou většinou výtvarně krásně vyvedené, jejich hlavním objektem je žena většinou se v nich řeší její hloupost, tělesný pach, nemotornost, nebo je zde sexisticky přirovnávána k cigaretě. V galerii můžete vidět pár typických, dnes už opravdu úsměvných ukázek dobových reklam, jednou z nejzajímavějších je ta na deodorant proti „zápachu, se kterým muži problémy nemají.“
Člověk by si myslel, že podobné reklamy jsou hudbou dávné minulosti, ale není tomu tak. Švédská bloggerka Emelie Eriksson upozornila na webovou prezentaci oděvní firmy American Apparel a fotografie, jakými prezentují své oblečení na internetu. AA vyrobil kolekci unisexových košil, vhodných pro ženy i muže. Zatímco muži v košilích pózují normálně, fotky modelek jsou ve valné většině nepublikovatelné například na Facebooku. Po upozornění bloggerky na tento neuvěřitelně sexistický přístup American Apparel byly fotografie ve Velké Británii staženy.
Zdroj: Youtube.com, Buzzfeed.com a theLocal.se