Tesla motors

Tesla motors Zdroj: teslamotors.com

Tesla chystá cenově dostupný elektromobil. Radikální zlom na trhu může nastat už za dva roky

jan

Tesla Motors připravuje zbrusu nový vůz Model E. Jeho předností by měla být především cenová dostupnost a vysoký dojezd. Podle šéfa automobilky Elona Muska bude model k dispozici za 12 až 18 měsíců.

Podle předběžných informací by se měl Model E prodávat za cenu 30 až 35 tisíc dolarů a dojezd by měl mít přes než 300 kilometrů. Cena je tedy přibližně srovnatelná s konkurencí typu Nissan Leaf (a poloviční oproti Modelu S) a dojezd dvakrát vyšší.

Automobilka v současné době připravuje nákres a hliněný model. Prototyp by mohl hotový do konce roku 2014. První vozy by veřejnost dostala začátkem roku 2015. Levný elektromobil značky Tesla nesl dříve kódové označení Blue Star. Půjde o třetí generaci elektromobilu značky Tesla Motors a k zákazníkům by se měla dostat v letech 2016 až 2017. První prototyp ale automobilka představí už za 12 až 18 měsíců.

Připravovaný Model E by měl zároveň naplno zaměstnat novou továrnu automobilky v kalifornském Fremontu, která má mít roční výrobní kapacitu až 500 tisíc aut. Vstupní branou do Evropy pro Tesla Motors bylo hlavně Norsko. Severská země je elektromobilům nakloněna. Model S ovládl celý tamní automobilový trh. Rychle rostoucí počet elektromobilů na norských silnicích tam ale vyvolal diskuzi, zda by se podpora elektromobilů neměla omezit.

Pro Teslu je klíčovým trhem Německo. Země bude mít díky Tesla Motors druhou největší síť rychlodobíjecích stanic Supercharger hned po USA. Problémem eletromobilů dosud byly cena, dojezd a dobíjecí stanice. Jejich rozšíření by ale částečn řešilo jeden zcela jiný problém, mohly by totiž řešit otázku, co s kolísavou elektrickou energií získávanou z alternativních zdrojů. Dobíjení elektromobilů by bylo z tohoto hlediska praktické a zároveň by vyřešilo i to, že i eletromobil má často na počátku zdroje svého pohybu někde elektrárnu s kouřícím komínem. O budoucnosti těchto strojů nakonec rozhodne - jako vždycky - jeden faktor. Lidé si to koupí, když to pro ně bude finančně výhodné a bude to fungovat. To je celé to kouzlo.