10 nejpodivnějších stížností klientů cestovních kanceláří
Asociace českých cestovních kanceláří a agentur mimo jiné monitoruje počet stížností, které se na české cestovní kanceláře o letních prázdninách jen hrnou. Asociace nyní zveřejnila nejkurióznější znění stížností, které na různé cestovní kanceláře jejich nespokojení klienti zaslali.
„Do roku 2013 zaznamenávaly cestovní kanceláře přibližně 0,5 % stížností a reklamací z objemu prodaných zájezdů ročně. V letošním roce evidují výrazný nárůst počtu reklamací, a to v odhadované výši 0,8 % do této chvíle. Nárůsty jsou způsobeny platností nového občanského zákoníku. Ten zavádí novinku, která existuje i v jiných zemích EU, a to odpovědnost pořadatele zájezdu za újmu při narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Odpovědnost pořadatele za nemajetkovou újmu nastává ovšem jen tehdy, pokud pořadatel porušil své povinnosti vyplývající ze smlouvy o zájezdu,“ píše Kateřina Petříčková, tajemnice AČCKA ve zprávě této asociace. „Cca 90 % podaných reklamací je neoprávněných, často velmi úsměvných, ale bohužel i lživých a agresivních,“ dodává.
Největší kuriozity seřadila AČCKA zde:
"U snídaně All Inclusive nebyla podávána zmrzlina" .... (klientka 55 let)
"Jakmile jsme vlezli do moře, okamžitě tam byli domácí Tunisané, stříkali a skákali, až nás prostě z moře vyštvali, proto jsme nemohli moře využívat"... (paní 58 let se synem)
"Hotel nám oběma dvěma zablokoval telefon, takže jsme nemohli volat mobilem" ... (vyjádření seniorského páru – tomuto tématu věnovali v reklamaci celou stranu A4)
"Asi 2x denně se v bazénu hrálo vodní pólo, takže je předpokladem, že se během hry do vody plivalo" .... (paní 62 let)
"To jsme opravdu mohli zůstat doma u bazénu a byli bychom alespoň ušetřeni otřesného chování dalších stovek ruských turistů a určitě bychom si dopřáli k jídlu i něco víc, než brambory, chleba a rýži, které nám vesměs po náletu soudruhů zbyly" ... (pán 41 let)
"Na pokoji jsem měla pro sebe dvě lůžka, ale já jsem chtěla jednolůžkový pokoj a proto žádám o vrácení extra příplatku za jednolůžkový pokoj" ... (paní 38 let)
"Vámi inzerovaný /pozvolný vstup do moře/ byl podle mne až příliš pozvolný".
"Požadujeme vrátit 50 % ze zaplacené částky za zájezd, protože se nám v noci shrnovalo prostěradlo, a přestože bylo ihned vyměněno za nové, shrnovalo se dál."
"Z podzemního hotelového parkoviště vedl pouze jeden výtah, takže bylo nutné na výtah čekat."
Klient si vyfotil pokoj, který byl naprosto v pořádku, ale rozházel v něm své oblečení a následně reklamoval neuklizený pokoj.