Google si pronajal největší billboard na světě. Je dlouhý jako fotbalové hřiště
Tento týden se na Times Square v centru New Yorku rozsvítila největší reklamní obrazovka na světě. Panel obepínající jednu stranu hotelu Marriott Marquis má délku zhruba jako fotbalové hřiště a jeho výška odpovídá osmi patrům, uvedla agentura Reuters.
Obří obrazovka bude debutovat reklamou na výstavu digitálního umění. Prvním zákazníkem bude od příštího týdne internetová společnost Google, jejíž reklamní kampaň se na panelu bude objevovat po zbytek tohoto a začátek příštího roku. Sdělila to firma Clear Channel Outdoor, která panel pronajímá.
Nový billboard se nachází v srdci Times Square, nad křižovatkou, jíž denně projde kolem 300.000 chodců a dalších 115.000 lidí po ní projede v autech. Je to přitom oblast, která je doslova napěchovaná reklamou. "Pokud jde o Times Square, na velikosti zde opravdu záleží," řekl mluvčí Clear Channel David Grabert.
Umístění obrazovky zadala realitní firma Vornado Realty Trust, náklady instalace ale nesdělila. V roce 2012 firma uvedla, že obří billboard bude součástí projektu na rozšíření a rozvoj komerčního prostoru Marriott Marquis za 140 milionů dolarů (zhruba tři miliardy korun). Reklama na něm bude stát 2,5 milionu dolarů za čtyři týdny, což je nejvíce za venkovní reklamu v USA.
Gigantický digitální billboard posílí turistickou a tím i komerční přitažlivost nejznámější newyorské křižovatky, tvrdí Tim Tompins, šéf sdružení Times Square Alliance, které se stará o rozvoj a propagaci Times Square. "Je to jedno z míst na planetě, kde lidé vyhledávají, fotografují a posílají si reklamy," dodal.