Čínský internetový gigant Alibaba dal na boj proti fejkům 3,6 miliardy
Fejky neboli padělky, už na Alibabě, čínském internetovém gigantu, nenajdete. Firma, která má celosvětový dosah, dala od roku 2013 na boj proti padělkům 161 milionů dolarů (v přepočtu více než 3,6 miliardy korun). Informace se objevila v úterním prohlášení společnosti a zveřejnil ji web dailynewsnow.com.
“Z našeho pohledu je boj proti padělkům naší zodpovědností,“ řekl jeden z ředitelů Alibaby Jonathan Lu. Firma likviduje fejky z několika důvodů. Jedním z nich je její důvěryhodnost u zákazníků. Dalším, a možná ještě vážnějším důvodem, je získávání mezinárodních investic a spolupráce s prodejci z USA.
To, že Číňané padělají v podstatě všechno, je známé po celém světě, ale jak je vidět, ale i tento nešvar kvůli mezinárodnímu obchodu může být omezován. Například čínská policie oznámila, že při svátku svobodných, při kterém si single lidé dávají dárky, bylo téměř 11 procent zakoupeného zboží na Alibabě padělků. Přitom firma v tento jediný den prodala zboží za rekordních 9 miliard dolarů.