Hele z Jů a Hele bude nově Helena aneb tvůrci genderově vyvažují známé pohádky a pořady pro děti
Žijeme v progresivní době. V době, kdy jsou ženy emancipované a stejně tak kvalitní jako muži, ne-li kvalitnější. Ještě pár let emancipace a ženy muže předčí úplně ve všem. Do té doby, než světu začnou vládnout ženy, je nutné neustále opakovat, že ženy jsou vlastně muži v sukních. Tedy že dnes již na pohlaví nezáleží a důležitější je duše, nebo něco takového. Bůhví, o co vlastně těm feministkám vůbec jde.
Každopádně, jelikož jsou si muži a ženy rovny a v rámci korektnosti je třeba toto akceptovat, bylo zapotřebí se trochu pošťourat v pohádkách a pořadech pro děti. Přeci jenom žijeme ve 21. století a podle toho je třeba poladit pohádky, byť i ty staršího data, aby smýšlení dětí šlo taky s dobou. Musíme do dětí hučet už od malička, že i žena může být rytíř, a ne jen vyděšená princezna, která čeká ve věži, až ji laskavě nějaký ten princ vysvobodí. Děti, hlavně dívky, musí vědět, že i ony mají možnost vzít svůj osud do svých rukou, být soběstačné a z té věže se dostat samy nebo do věží vůbec nelézt.
Z toho důvodu Rada pro korektní Evropu vyzvala české tvůrce, aby předělali některé své nekorektní pořady pro děti přesně tak, jak si to současný trend žádá. Tvůrcům se samozřejmě moc nechtělo, ale nikdo si nedovolil postavit se všemocné Radě pro korektní Evropu.
Mnoho dnes již klasických pohádek a pořadů pro děti dostalo nový kabát. O Mašince Tomášovi, který získal několik nových ženských kamarádek v podobě lokomotiv, již média informovala. My se nyní podíváme na ty úplně nejnovější změny.
Tak například Hele z dua Jů a Hele bude přejmenováno na Helenu. Mnozí by jistě mohli namítat, že přeci jsou Jů a Hele středního rodu a tedy bezpohlavní, nicméně v této smutné korektní době nikdo nechce nic riskovat. Z toho důvodu bude Hele přejmenováno na Helenu a zároveň zůstane chlupaté jako vzdor proti diktátu společnosti. Protože i ženy mají právo být chlupaté. Sice umřou opuštěné v bytě jenom s kočkami, ale zemřou se ctí a s myšlenkou, že se nepodvolily a neholily se.
Klasický Čtyřlístek rovněž dozná změn. Převaha tří kluků proti jedné holce (Fifince) není ideální. Z toho důvodu se Piňda přejmenuje na Prcinku, začne nosit ženské šaty a bude menstruovat.
Poměrně veliký oříšek byl u díla i seriálu Bylo nás pět. Lichý počet nelze rozdělit na stejný počet dívek i chlapců. Dědici práv po Karlu Poláčkovi souhlasili, aby byl Zilvar z Chudobince vyobrazen jako osoba třetího pohlaví. Tím pádem lze libovolné čtyři chlapce předělat na dvě dívky a poměr bude srovnán.
Asi největší problém byl u děl Jaroslava Foglara, jelikož tam o dívku člověk nezavadí. Tvůrci se pokusili v Rychlých šípech změnit Rychlonožku na dívku, ale to nedělalo dobrotu, jelikož se o ní Jarka Metelka s Jindrou Hojerem neustále prali a dožadovali se zásunu. Ukázalo se, že holka v partě kluků nedělá dobrotu. Za zmínku stojí skutečnost, že Mirek Dušín chodil s dívkou Rychlonožkou po nákupech a jako jediný o ni neprojevil zájem nad rámec přátelství, čímž zavdal spekulacím ohledně své sexuální orientace. To bylo samozřejmě nepříjemné a zvláštní, neboť všechny postavy z Rychlých šípů jsou vymyšlené a nemají vlastní vůli.
Parta Rychlých šípů tedy musela být zachována, aby se zachoval duch i to latentně-homosexuální napětí. Tvůrci přišli s řešením, kdy Bratrstvo kočičí pracky přejmenovali na Sesterstvo putovních kalhot, za což aktuálně čelí žalobě od firmy Paramount i od autorky knižní předlohy.
Vedle faktických změn v pohádkách a pořadech bylo třeba změnit i obecné chování postav. Ženy jsou vyobrazovány buď jako zlé macechy, nebo jako princezny, které jsou zcela závislé na mužích a jen čekají, až za ně vše muži vyřeší.
Tak například Sněhurka a sedm trpaslíků. Už samotná myšlenka toho, že v pohádce jde jen o to, kdo je v celém království nejkrásnější, budí feministky po celém světě ze spaní. Jako by snad u žen šlo jen o krásu. U feministek rozhodně nejde o krásu. To ani náhodou. A tak nepůjde ani žádné jiné ženě o krásu. Zlá královna sice má pořád vševědoucí zrcadlo ale už se ho neptá, kdo je v celém království nejkrásnější, nýbrž kdo je nejlepší v matematice. Samozřejmě, že si zlá královna libuje v logaritmech a derivacích. Jednoho dne jí však zrcadlo prozradí, že Sněhurka je ta, která je nejlepší v matematice. I se zlá královna rozhněvá a vyšle lovce, aby Sněhurku zavedl do lesa a tam ji zabil.
Lovec to samozřejmě neudělá a Sněhurka se schová do chaloupky, kde bude sedm trpaslíků a sedm trpaslic. Nakonec si Sněhurka kousne do otráveného jablka a upadne do hlubokého spánku. Tentokrát ji však nepolíbí princ a nevysvobodí ze spánku. Ač je Sněhurka v kómatu, je to právě ona, kdo políbí spícího prince, který bůhví proč leží ve skleněné rakvi nedaleko chaloupky na kopci a který po polibku procitne. Sněhurka si prince samozřejmě nevezme, protože tím by naplnila stereotyp svého pohlaví. Rozloučí se s princem a odjede do Afriky stavět školy pro chudé vesničany.
To je samozřejmě jen malý zlomek změn, které proběhly a nadále probíhají v pořadech pro děti. Nám nezbývá než tomu zatleskat, protože to je přesně to, co nás trápí nejvíc. Genderová nevyváženost v dětských pořadech. Díky bohu, že se to začalo konečně řešit.