3 tipy, jak vybrat dobrou realitní kancelář
Většina z nás prodává nemovitost jenom jednou za život. Nejde se tedy divit, že ve světě realit nejsme příliš „kovaní“. V tomto případě se ovšem metoda pokus-omyl může celkem prodražit. Je tedy daleko přínosnější a hlavně výhodnější svěřit celou záležitost zkušené realitní kanceláři. Jak ale poznat tu pravou?
Zajímejte se
Co realitní kancelář, to odlišné služby. Nestyďte se proto oslovit jich více a poptat se, jak přesně bude prodej nemovitosti probíhat, jaká je výše provize a co všechno za ni dostanete. Jsou v ceně kvalitní fotografie, homestaging, služby právníka, nebo za to všechno budete muset platit zvlášť? Všechno si zjistěte a teprve podle získaných informací se rozhodněte, kterou nakonec upřednostníte. Vybírejte renomované realitní kanceláře, které již mají něco za sebou a poskytují záruky. Podívejte se, kolik realit má v nabídce a na které se specializuje, ověřte si reference.„Proklepněte“ si také její tým lidí. Vyhledejte si i přímo konkrétního makléře – čím více zkušeností má, tím lépe.
Všímejte si
Důležité je také samotné zázemí realitní kanceláře. Jestli uzavírá smlouvy někde v kavárně nebo restauraci, pak asi nebude moci nabídnout příliš kvalitní servis. Prohlédněte si, kde sídlí, zajděte se podívat, jak to tam vypadá, kolik tam sedí zaměstnanců, všimněte si také, jaká tam panuje atmosféra, jak se k sobě lidé navzájem chovají a jak spolu jednají. S největší pravděpodobností totiž tak potom budou přistupovat také k vám.
Důvěřujte, ale prověřujte
I když realitku konečně vyberete, neznamená to, že máte vyhráno a už se nemusíte o nic starat. Práci makléřů mějte pod kontrolou a pravidelně se zajímejte, jak prodej postupuje, jestli vůbec nemovitost aktivně nabízí a jak je prezentována na realitních serverech. Obzvlášť velká obezřetnost je na místě, když se celý proces prodeje domu dlouho „táhne“. To si pak vyžádejte pravidelné reporty, podle kterých uvidíte, kolik lidí se na inzerát ozvalo nebo kolik prohlídek proběhlo. Od věci není ani získat zpětnou vazbu od potenciálních zájemců, z níž zjistíte, co jim nejvíce vadilo a co je od koupě odradilo. Budete tak vědět, na čem je potřeba ještě zapracovat.