Hraní počítačových her představuje stále větší energetickou zátěž pro celý svět
Nová vědecká studie poprvé odhalila podíl spotřeby energie při hraní her. Hraní her na počítačích i na herních konzolích tvoří stále větší podíl z celkové spotřeby domácností. Například v Kalifornii je hraní her je v žebříčku spotřeby elektřiny podle typu zařízení už na 6. místě a v rámci spotřeby předběhlo sušičky, pračky, ledničky i jakékoli vaření pomocí elektřiny. Řešení mohou přinést úsporné komponenty a optimalizované herní sestavy.
Když se řekne hraní her, většina z nás si představí nabušený herní počítač nebo nejmodernější herní konzoli. Při hraní her dochází obvykle k maximálnímu vytížení komponent s nejvyšší spotřebou – tedy procesoru a grafické karty. A vzhledem k rozšířenosti počítačů či konzolí a popularitě hraní už je v součtu spotřeba elektřiny těchto zařízení nezanedbatelná.
Výsledkem je, že hraní her má významný podíl na celkové spotřebě domácností a tím pádem i dané oblasti, země. Vzhledem k tomu, jak velký tlak vzniká na snižování spotřeby v různých oblastech, zaměřili se vědci z Berkeley Lab právě na segment hraní, který ještě podrobně nikdo neprozkoumal.
Zatímco v roce 1972, kdy se na trhu objevila herní konzole Atari 2600, si herní zařízení vystačilo s 9 W adaptérem a prodalo se jich během let po celém světě maximálně 30 milionů kusů, dnes už jsou čísla zcela jinde. Moderní herní konzole si řeknou až o 200 W a prodávají se jich stovky milionů kusů. Do toho je nutné připočíst ještě významnější trh počítačů, na kterých se hrají hry. Ty mají při hraní ještě několikanásobnou spotřebu a jejich počet je ještě větší.