Seznamka Tinder spouští interaktivní apokalyptický seriál. Uživatelé budou ovlivňovat děj a pak si o tom povídat
Populární seznamovací aplikace Tinder posouvá navazování kontaktů na další, lehce futuristický level. Od října začne vysílat 4dílný apokalyptický seriál, který se bude vyvíjet podle divákových rozhodnutí. Lidé se pak na základě společné volby mají seznamovat, a navíc mají snáze najít společné téma. Seriál je prý teprve začátkem dlouhodobější strategie Tinderu. Zatím bude dostupný pouze pro americké uživatele.
Téměř před rokem zaznamenala úspěch interaktivní epizoda seriálu Black Mirror, už tak dost antiutopického. Epizoda měla několik různých průběhů a konců, a protože měla velký úspěch, může naznačovat, jakým směrem se bude filmový průmysl rozvíjet. Teď se zdá, že podobný trend může poznamenat i navazování partnerských vztahů. Interaktivní seriál vyzkouší lídr seznamovacích aplikací Tinder. Ponese příhodný název Swipe Night.
Swipe Night bude mít čtyři díly a postapokalyptickou atmosféru. Každých 10 až 30 vteřin se bude uživatel rozhodovat, jak bude příběh pokračovat, a to pro Tinder typickým swipem (posunutím obrazovky napravo či nalevo). Volby mají být různě závažné – od banálních až po fatální, jako s kým mají hrdinové strávit poslední noc svého života. Některá fatální rozhodnutí pak budou k vidění na profilu uživatele a mají tak umožnit nové „matche“. Krom toho ale mají vyřešit další problém cílové skupiny 18–25 let, na niž je seriál zaměřený: O čem se bavit s úplně cizím člověkem.
Generace, která umí swipovat, gifovat, ale ne randit
Chronickým problémem Tinderu mají být konverzace, které končí stejně rychle jako začínají. Vyplývá to také z výzkumu, který si Tinder nechal vypracovat minulý rok, a Swipe Night je jednou z odpovědí na jeho výsledky. Výzkumný tým se zaměřil na uživatele ve věku 18–25 let, což zhruba koresponduje s takzvanou generací Z (i když věkové rozpětí se u různých zdrojů liší). Tito uživatelé prý tvoří více než polovinu všech lidí na Tinderu. Vyznačují se extrémní lehkostí, co se pohybu na sociálních platformách týče. Na druhou stranu mají problémy definovat vztahy a orientovat se v nich, ale také užívat slova jako „randění“ nebo „flirtování“.
„Vyjadřují se pomocí gifů, odpovídají emoji, vyprávějí pomocí stories,“ říká generální ředitel Tinderu Elie Siedman o cílové skupině Swipe Night, která má fungování v seznamovací aplikaci usnadnit. „Seznámit se s někým úplně neznámým je na Tinderu mnohem snazší než offline. Ale pak přijde háček – konverzace nemá žádný kontext,“ popisuje Siedman. Jediný kontext je, že oba lidé jsou na Tinderu, dodává ironicky. Zážitky ze seriálu do sebe mají částečně pohltit první rande – tedy první společnou zkušenost.
Scénář tvořili i tvůrci z HBO a Netflixu
Epizody Swipe Night Tinder odvysílá během říjnových nedělí. Uživatelé si budou muset díl pustit vždy mezi šestou hodinou večerní a půlnocí místního času. Výběr dne není náhodný, v neděli večer Tinder zaznamenává výrazný nárůst aktivních uživatelů.
Režie se ujala teprve 23letá Karena Evans, která je známá především jako režisérka videoklipů rappera Drakea. Zapadá tedy do celého konceptu jak svým věkem, tak i pohybem v popkultuře a na rozhraní umění a marketingu. Podle Siedmana měla velmi specifickou představu o tom, jak má celá show vypadat, jakou má mít atmosféru, jaký poskytovat prožitek. Na scénáři se navíc podíleli i tvůrci z HBO a Netflixu.
Siedman popírá, že by novým seriálem soupeřil s platformami, jako je novinka Facebook Dating. Věří, že Tinder je místo, kam mladí půjdou automaticky, když chtějí „potkat“ nové lidi. Nicméně přiznává, že cítí určitý tlak, aby byl projekt úspěšný. V čele Tinderu je dva roky a právě on byl svědkem toho, že se aplikace dostala na špičku mezi seznamovacími platformami. „Samozřejmě chceme, aby to bylo skvělé. Povznáší nás, že se po skončení lidé setkají a řeknou si, co zažili. Snad si nebudou povídat o tom, jak strašné to bylo,“ uzavírá. Pokud bude seriál úspěšný, plánuje pokračování.