Kdo vsadil na snídaně, vyhrává. Oblíbené rčení, že ráno dělá den, dnes platí víc než jindy
O snídaních píšu ráda a často, je to moje nejoblíbenější jídlo dne. A zjevně v tom nejsem sama. Jeden z trendů, který v gastronomii přežil covidové období, se týká právě snídaní. Pořád a stále více nás baví chodit na snídaně do bister a kaváren. Proč to tak je a jak se to stalo?
„Pojďme si už na rovinu přiznat, že na snídaních se dneska vydělává víc než na večeřích. Přitom ještě před pár lety se na snídaně takřka nechodilo,“ říká gastronomický guru Lukáš Hejlík. Když jsem se s ním bavila o tom, co v české gastronomii ukázala covidová zkušenost, zmiňoval podniky, které se zaměřují na snídaně, jako ty stabilnější a perspektivnější. Leckteré otevíraly během uplynulých dvou kritických let, přežily a daří se jim.
Nemusíme být v osm v kanclu
Důvodů, proč dnes snídaně tak frčí, je spousta, třeba i proto, že snídaně se dobře fotí na Instagram, zatímco během večeře v přítmí a pod umělým osvětlením pořídíte fotku na sociální sítě mnohem hůř. Zní to jako marginálie, ale i tenhle aspekt se v součtu projeví. Snídaňová bistra a kavárny také zapadají mezi monotematické koncepty, jimž se teď daří. Vyhrává ten, kdo se zaměří na jeden produkt, který lze dobře variovat, ať už jde o ramen, knedlíčky dim sum, nebo právě snídaně. „Hodně se změnil rytmus toho, jak pracujeme, spousta lidí nemusí být v osm ráno v kanceláři. Případně si ten kancl udělají přímo v kavárně. Snídaně do velké míry nahradily byznys obědy a taky jsou uvolněnější než večeře, lidi zkrátka baví,“ vypočítává Hejlík další výhody.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!