Platíte za to, že stojíte autem před svým bytem, aniž byste měli jistotu, že zaparkujete. Až vám přijedou opravit kamna, nebudou mít dělníci kde legálně zaparkovat. Pokud bydlíte někde, kde nemáte trvalé bydliště, odtáhnou vám auto.
Nemůžete autem do restaurace na druhé straně města, protože nebudete mít kde zastavit bez rizika pokuty. Budou na vás parazitovat nejrůznější odtahové firmy, které si budou účtovat nekřesťanské peníze za to, že vám za bílého dne legálně ukradnou auto a zamknou ho někde v ohradě na druhé straně města – a to vše za asistence ozbrojených zedníků příslušníků městské policie, kteří si z udělování pokut udělali jeden z mála smyslů své existence. A víte co? Tak to i zůstane.
Ústavní soud totiž zamítl stížnost skupiny poslanců proti zavedení zón placeného parkování v Praze. Poslanci argumentovali mimo jiné tím, že zóny jsou fakticky extra daň pro obyvatele hlavního města, protože zóny postupně asi zavede většina pražských obvodů.
„Konečným důsledkem pak bude v brzké době zpoplatněné parkování na celém území Prahy, tedy jakási daň pro obyvatele hlavního města, a to aniž by se nejprve začal vážně a seriózně řešit problém, který bezesporu stále narůstající automobilová doprava představuje,“ uvedli poslanci ve stížnosti. Systém placených zón podle poslanců poškozuje jak lidi, kteří v Praze bydlí, tak podnikatele. „Dochází k diskriminací občanů, kteří mají na území městské části bydliště na základě nájemní smlouvy a z jakéhokoliv důvodu nemohou nebo nechtějí změnit místo trvalého pobytu,“ uvedli poslanci ve stížnosti.
Co si budeme povídat, mají pravdu. Ústavní soud se ale stížností odmítl zabývat s tím, že mu to nepřísluší. Takže nás modré zóny čekají pravděpodobně i v dalších pražských obvodech. Komu se to samozřejmě moc líbí, je pražský magistrát. Pravděpodobně proto, že všichni jeho čelní představitelé si už vydělali dost peněz na to, aby si postavili vlastní garáže. Super je však to, co magistrát tvrdil ve vyjádření zaslaném k Ústavnímu soudu; totiž že systém placených zón „významně přispívá ke zlepšení organizace dopravy, ale v důsledku zlepšuje též nabídku parkování pro rezidenty, podmínky pro zásobování, snižuje intenzitu dopravy omezením individuální automobilové dopravy, zlepšuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, zabezpečuje uvolnění veřejného prostranství v určitých lokalitách“. Což je skvělá věta, už jen proto, že z 38 slov není jediné slovo pravda. Ale co bych také čekal od pražského magistrátu, že?