Google+ jde do rvačky s Facebookem. Tentokrát jde o hodně
Společnost Google oficiálně představila to, o čem se vzrušeně mluví už nějakou dobu – svou vlastní sociální síť. Jejím protivníkem v téhle bitvě není nikdo menší, než Facebook.
Na první pohled vypadá sociální síť Google+ docela dost jako Facebook. To se alespoň týká prvního pohledu přes videoklipy na YouTube, kde je nový „googlebook“ zatím vidět – jak je u nových velkých věcí zvykem, do Google+ vás zatím pustí jenom na exkluzivní pozvánku (tak tomu bylo ostatně i u Gmailu – až na to, že nynější pozvaní zatím nemají možnost pozvat další uživatele). V čem je Google+ víc než Facebook? Výhod má několik, tu hlavní ale našel právě tam, kde je Facebook nejslabší: ve zdokonaleném sdílení.
Google+ cizeluje princip, kterým začal Facebook – od začátku dává uživatelům možnost organizovat své kontakty do sociálních kruhů; to, k čemu člověk dospěje až v poslední fázi používání Facebooku (pár dní předtím, než agresivně smaže svůj profil), tedy rozdělování svých kontaktů do vzájemně oddělených množin, tvoří základní kámen principu Google+. Facebook hlásal, že nestojí na vytváření nových kontaktů, ale na pouhém zefektivnění těch, které existují již v reálném světě. Google+ se zaměřil na to, aby komunikace mezi kontakty ctila také pravidla zmíněného reálného světa.