Tři různé pohony jsou jednou z nejsilnějších stránek Kii Niro. Zatímco hybrid stojí od 729 980 Kč, za plug-in dáte 1 029 980 korun. Čistě elektrická varianta začíná na 1 119 980 Kč.

Tři různé pohony jsou jednou z nejsilnějších stránek Kii Niro. Zatímco hybrid stojí od 729 980 Kč, za plug-in dáte 1 029 980 korun. Čistě elektrická varianta začíná na 1 119 980 Kč. Zdroj: Archív

Vnitřek vozu se inspiroval jak Kií Sportage, tak velmi úspěšným elektromobilem EV6. Kvalita materiálů je na vysoké úrovni.
Ani zde nechybí interaktivní panel,  který jedním stiskem prstu přepnete  z ovládání ventilace na přehled rychlých voleb  jednotlivých složek multimediálního systému
Plug-in hybrid se z klasické 230V zásuvky dobije za 2 hodiny a 55 minut. Elektrické niro ovšem podporuje až 100kW dobíjení, z deseti na 80 % kapacity se proto dostanete už za 45 minut.
3 Fotogalerie

Kia Niro: Díky třem pohonům s různým stupněm zapojení elektřiny si vybere téměř každý

Ondřej Šámal

Druhá generace korejského crossoveru přijíždí v mnohem přitažlivější podobě. Tři druhy elektrifikovaného pohonu mu zůstávají nadále.

První Kia Niro minimálně v Česku stála ve stínu většího SUV Sportage. Na rozdíl od něj přitom nabízela hybridní, plug-in hybridní a čistě elektrickou variantu. Tuhle kombinaci nově najdeme též u zmíněné Kii Sportage. Tedy s výjimkou výhradně bez­emisního provedení. To nadále zůstává vyhrazeno niru. V jeho případě k pohonu slouží vpředu umístěný elektromotor se 150 kilo­watty, který roztáčí výhradně přední kola. Energii si jednotka bere z lithium-polymerového akumulátoru (Li-Pol) s kapacitou 64,8 kWh, která vystačí na 460 kilo­metrů. V čistě městském provozu dokonce i na víc než šest stovek kilometrů.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!