Babišova soudní síň už zažila procesy s majorem Zemanem nebo fotbalovými chuligány
Ve Spálené ulici na pražském Novém Městě stojí soudní budova. Je to moc pěkná soudní budova, dá pěkné kulisy ostře sledovanému soudnímu sporu s Andrejem Babišem, ten se tam totiž bude odehrávat. Ale není to poprvé, co se Městský soud na Praze 2 ocitne na obrazovkách. Natáčela se tam i řada filmů a televizních pořadů. Tak třeba!
Pokračování 2 / 14
Třicet případů majora Zemana – Štvanice
30 případů majora Zemana - Štvanice |
Třicet případů majora Zemana. Konkrétně pátý díl třetí série s názvem Štvanice. To je ten mimořádně prasácký díl, který čestného a neohroženého Honzu zachycuje během „nespravedlivých“ politických procesů kolem Pražského jara. Všechny ty zkorumpované elity, nemorální intelektuálové chtějí tohohle hrdinu (a poskoka komunistické strany) rozcupovat na kusy… ale spravedlnost a vůle lidu nakonec zvítězí. Dovedu si představit, jak si Andrej tuhle věc pouští pořád dokola.
Pokračování 3 / 14
Jezdec formule risk
Jó, sedmdesátky. To se ještě uměly dělat názvy filmů. Jezdec formule risk je poměrně kompetentně natočená sonda do duše kluka po dvacítce, který neví, co se životem, tak dělá hovadiny. Ale kromě pojmenovávání filmů byly taky sedmdesátky dobré ve cpaní politických poselství do filmů, takže čekejte komunistickou nalévárnu v tom nejtužším normalizačním stylu.
Pokračování 4 / 14
Dobrodružství kriminalistky – Neznámý
Dobrodružství kriminalistky – Neznámý |
Závěrečný díl čtvrté série podařeného (skoro) dokumentárního cyklu se točí kolem tajemného Itala a jeho pravé identity. A jeho druhé pravé identity. Poutavě natočený soudní proces s velice vágním koncem neuspokojil každého, ale herecké výkony pánů Rímského a Schmitzera ano.
Pokračování 5 / 14
Náhrdelník – Úpadek
OK, co kdybych vám řekl, že před třiceti lety byl natočen seriál, kde hraje Libuška Šafránková s Josefem Abrhámem, Viktor Preiss a Oldřich Vízner… a je to příběh pražských Čechů a Němců před, během a po první světové válce? A to všechno rámováno storkou luxusního secesního náhrdelníku? Dnes už zapomenutý seriál Náhrdelník má jako každé správné historické drama taky svůj soudní díl a ten se právě odehrává v našem Městském soudu.
Pokračování 6 / 14
Rodáci – Díl sedmý
Pozor, neplést s legendárním filmem Všichni dobří rodáci. Seriál Rodáci se také týká konce čtyřicátých let, ale vznikl v druhé polovině osmdesátek, je to poměrně slušná komunistická propaganda a hrajou tam… všichni. Jako všichni. Každý, kdo něco na herecké scéně znamenal nebo teprve znamenat bude. Od starého Hrůši přes Brzobohatého, Bohdalku a Kostku až po Mirka Donutila a Borise Rösnera.
Pokračování 7 / 14
Happy End
Pokračování 8 / 14
Kdo chce zabít Jessii?
A další šedesátková blbinka, která je u nás dodnes mimořádně populární, i když mi nikdo nedokáže doopravdy vysvětlit proč. No, minimálně je zajímavé dělat ve filmu parodii na západní komiks, který u nás v té době nikdy nikdo nečetl. A ne na jeden konkrétní komiks, ale na médium jako takové.
Pokračování 9 / 14
Útěk do Budína
Česko-slovensko-maďarská koprodukce dala vzniknout jednak pětidílnému seriálu a jednak mimořádně schopně střiženému filmu. Adaptace knihy Vladislava Vančury o životě dívky v prvních letech Československa má spoustu kvalit. Hlavně Bolka Polívku a výpravu. Ale táhne ji dolů mimořádně mizerný dabing, který řadě herců nedá doopravdy zahrát.
Pokračování 10 / 14
Ulice
Hele, jestli máte rádi Ulici, je to naprosto v pořádku. My rozumíme konceptu guilty pleasure, rozumíme i tomu, že občas chce člověk jen bezduše civět na něco, co je barevné, hýbe se to a je to na pokračování. Ale co se děje v tom čtyřtisícém třístém druhém díle, kdy jsou nějaké postavy z Ulice před Městským soudem, to nevíme. A koukat na to nebudem, sorry.
Pokračování 11 / 14
Vyprávěj
V sekci sedmdesátá léta se objevuje Městský soud z… pochopitelných důvodů. Hele, o seriálu Vyprávěj si můžete myslet leccos. Že je to laciná limonáda, která zlehčuje nebo někdy dokonce romantizuje éru socialismu, nebo že je to citlivě udělaná vzpomínka na dobu minulou, která navíc hezky drží historickou linku. Já řeknu jen tolik, že jsem na to nekoukal. (A že u dílu o sedmnáctém listopadu jsem plakal dojetím.)