Zhruba metrový asteroid shořel nad Filipínami, byl devátý objevený před zánikem

Zhruba metrový asteroid shořel nad Filipínami, byl devátý objevený před zánikem Zdroj: Repro Youtube

Zhruba metrový asteroid shořel nad Filipínami. Byl objeven ještě před vstupem do zemské atmosféry

ČTK

Asteroid o průměru asi jeden metr v noci na dnešek shořel jako zářící ohnivá koule v zemské atmosféře nad Filipínami. Byl to teprve devátý asteroid, který se podařilo objevit před dopadem, a bylo tak možné jeho zánik sledovat. Na asteroid předem upozornily Americký Národní úřad pro vesmír a letectví (NASA) i Evropská kosmická agentura (ESA).

Vzácná podívaná byla patrná na nebi nad Luzonem, nejlidnatějším ostrovem Filipín. Mnoho místních obyvatel čekalo na tento okamžik venku a zveřejnilo videa na sociálních sítích.

"Přilétá," napsala ve středu ESA. "Objekt je neškodný, ale lidé v okolí mohou spatřit velkolepou ohnivou kouli! Tento asteroid, který dnes ráno objevila observatoř Catalina Sky Survey, je teprve devátým asteroidem, který kdy lidstvo spatřilo před dopadem," uvedla agentura.

Americký program Catalina Sky Survey, který pátrá po potenciálně nebezpečných asteroidech, spatřil astronomický objekt pojmenovaný 2024 RW1 několik hodin před jeho vstupem do atmosféry. Metrové asteroidy zasáhnou podle odborníků zemi zhruba každé dva týdny, ale jen velmi zřídka se je podaří objevit dříve, než shoří v atmosféře.