Každé firmě záleží, aby její logo bylo co nejsrozumitelnější a snadno zapamatovatelné, a tedy co nejvíce oslovilo zákazníky. Se symboly různých firem se setkáváme každodenně všichni a vidíme je téměř všude.
A stejně jako vše, tak i firemní logo prochází v průběhu času vývojem. Často od skromných začátků, kde nad srozumitelností vítězí kreativita tvůrce, k dokonalosti tvaru, který si všichni snadno zapamatují.
Věděli jste například, že na původním symbolu počítačové společnosti Apple byl Isaac Newton sedící pod jabloní? Nebo že známý výrobce fotoaparátů Canon se ve svých začátcích nazýval podle buddhistického božstva milosti Kwanon? Že nejlepším logem, co se týče poměru cena/výkon, je nejspíš logo firmy Nike, jež za něj v roce 1971 zaplatila pouhých 35 dolarů?
Pojďme se projít historií firemních znaků a podívat se, jak se vyvíjela loga velkých světových firem.