Kinzo

Kinzo Zdroj: Verzo.com

Nový český smartphone Kinzo
Nový český smartphone Kinzo
Nový český smartphone Kinzo
Nový český smartphone Kinzo
Z neoficiální prezentace Kinza
5 Fotogalerie

Na trh míří první český smartphone Kinzo. Má světové ambice

Petr Vnouček

Uživatelé chytrých telefonů, kteří by rádi dali přednost tuzemskému produktu, si budou moci už tento týden pořídit první český smartpone. Jmenuje se Kinzo, neotřelou podobu mu dal český designér Petr Novague a jeho výrobce Verzo slibuje, že bude naslouchat přáním uživatelské komunity.

 

Na trh míří první český smartphone Kinzo. Má světové ambice
Uživatelé chytrých telefonů, kteří by rádi dali přednost tuzemskému produktu, si budou moci už tento týden pořídit první český smartpone. Jmenuje se Kinzo, neotřelou podobu mu dal český designér Petr Novague a nový výrobce Verzo slibuje, že bude naslouchat přáním uživatelské komunity.
"Dnešní svět smartphonů vypadá v zásadě dost nudně. Je tady několik silných a bohatých značek, které udávají směr a snaží se diktovat podmínky," říká manažer pro marketing a komunitu česko-americké společnosti Verzo Libor Zezulka. Prodejem nového smarphonu, jenž kromě finální výroby na Taiwanu vznikal od prvních skic v české kotlině, chce společnost oslovit technologické hračičky, inovátory, manažery i "mladé uživatele, kterým začíná vadit to, že na každém baru nebo třeba školní lavici leží iPhone."
Společnost Verzo vznikla jako česko-americký projekt financovaný českým a americkým kapitálem a vytvořila svůj první smartphone v souladu s nově se prosazující filozofií, která vnímá hardware především jako prostředek k užitečným službám. A kdo může o nejužitečnějších službách vědět lépe, než uživatelská komunita? "Podívejte, nemáme zázemí velké globální firmy, ale máme hromadu nápadů a jsme ochotni od svých klientů přijímat i něco jiného než peníze," vysvětluje Zezulka, podle něhož by měl být právě dialog vedený se zákazníky jednou z hlavních zbraní českého smartphonu. "Vše jsme nachystali tak, aby veškeré aktualizace a další softwarové změny mohla ovlivňovat nově zformovaná komunita okolo značky Verzo a smartphonu Kinzo," dodává.
Cena vývoje nového chytrého telefonu se podle Zezulky pohybuje v osmi a víceciferných hodnotách. Přestože společnost odhalí bližší technické specifikace a finální cenovku až 11. září, kdy se začne nový smartphone prodávat, už nyní je jisté, že bude uživatelské prostředí založeno na upraveném operačním systému Android.
Do "vnitřností" Kinza měla veřejnost původně nahlédnout už v září, několik týdnů před oficiálním představením nové verze iPhonu. "Nakonec jsme se rozhodli neúčastnit se závodu o nejrychlejší představení alespoň nějakého nového modelu, nesoupeřit o mediální prostor s Nokií, Samsungem nebo Applem, dali si trochu času a vše nachystali na magické datum 11. 11. 2011," vysvětluje Zezulka. "Jsme dobře připraveni, vánoční trh stíháme a zpoždění není snad takové, aby nám to naše nově se formující komunita neodpustila. Alespoň doufáme."
Pro první vlnu prodeje má Verzo nachystány tisíce kusů, které bude nabízet jak přes vlastní internetový obchod, tak přes e-shopy Alza.cz a Alza.sk. "Český trh si budeme v rámci možností hýčkat. Na druhou stranu nezastíráme, že naše ambice sahají mnohem výš. Není důvod nejít dál a obejít s Kinzem celou planetu. To je náš cíl," upřesňuje Zezulka. O zahraniční zákazníky chce společnost bojovat prostřednictvím bezplatného zasílání smartphonů zakoupených přes internet a lokálních telefonních operátorů.
Představení Kinza podle Zezulky znamená pro Verzo jen první krok. Přestože chtějí po uživatelské stránce vylepšovat svůj první výrobek, chtějí časem uvést na trh i další modely smartphonů. A nejen jich. "Zajímají nás i další chytrá zařízení, mezi které se dnes začínají řadit například i televize. Tím neříkáme, že se zítra pustíme do výroby televizí, ale určitě budeme sledovat vývoj i v dalších oblastech," dodává marketingový manažer

"Dnešní svět smartphonů vypadá v zásadě dost nudně. Je tady několik silných a bohatých značek, které udávají směr a snaží se diktovat podmínky," říká manažer pro marketing a komunitu česko-americké společnosti Verzo Libor Zezulka.

 

Prodejem nového smarphonu, jenž kromě finální výroby na Taiwanu vznikal od prvních skic v české kotlině, chce společnost oslovit technologické hračičky, inovátory, manažery i "mladé uživatele, kterým začíná vadit to, že na každém baru nebo třeba školní lavici leží iPhone."

 

Společnost Verzo vznikla jako "transatlantický" projekt financovaný českým a americkým kapitálem a vytvořila svůj první smartphone v souladu s nově se prosazující filozofií, která vnímá hardware především jako prostředek k užitečným službám. A kdo může o nejužitečnějších službách vědět lépe, než uživatelská komunita?

 

"Podívejte, nemáme zázemí velké globální firmy, ale máme hromadu nápadů a jsme ochotni od svých klientů přijímat i něco jiného než peníze," vysvětluje Zezulka, podle něhož by měl být právě dialog vedený se zákazníky jednou z hlavních zbraní českého smartphonu. "Vše jsme nachystali tak, aby veškeré aktualizace a další softwarové změny mohla ovlivňovat nově zformovaná komunita okolo značky Verzo a smartphonu Kinzo."

 

 


Cena vývoje nového chytrého telefonu se podle Zezulky pohybuje v osmi a víceciferných hodnotách. Přestože společnost odhalí bližší technické specifikace a finální cenovku až 11. listopadu, kdy se začne nový smartphone prodávat, už nyní je jisté, že bude uživatelské prostředí založeno na upraveném operačním systému Android.

 


Do "vnitřností" Kinza měla veřejnost původně nahlédnout už v září, několik týdnů před oficiálním představením nové verze iPhonu. "Nakonec jsme se rozhodli neúčastnit se závodu o nejrychlejší představení alespoň nějakého nového modelu, nesoupeřit o mediální prostor s Nokií, Samsungem nebo Applem, dali si trochu času a vše nachystali na magické datum 11. 11. 2011," vysvětluje Zezulka. "Jsme dobře připraveni, vánoční trh stíháme a zpoždění není snad takové, aby nám to naše nově se formující komunita neodpustila. Alespoň doufáme."

 

 


Pro první vlnu prodeje má Verzo nachystány tisíce kusů, které bude nabízet jak přes vlastní internetový obchod, tak přes e-shopy Alza.cz a Alza.sk.

 

"Český trh si budeme v rámci možností hýčkat. Na druhou stranu nezastíráme, že naše ambice sahají mnohem výš. Není důvod nejít dál a obejít s Kinzem celou planetu. To je náš cíl," upřesňuje Zezulka. O zahraniční zákazníky chce společnost bojovat prostřednictvím bezplatného zasílání smartphonů zakoupených přes internet a telefonních operátorů, s nimiž teprve jedná.

 

Představení Kinza podle Zezulky znamená pro Verzo jen první krok. Přestože chtějí po uživatelské stránce vylepšovat svůj první výrobek, rádi by časem uvedli na trh i další modely smartphonů. A nejen jich. "Zajímají nás i další chytrá zařízení, mezi které se dnes začínají řadit například i televize. Tím neříkáme, že se zítra pustíme do výroby televizí, ale určitě budeme sledovat vývoj i v dalších oblastech," dodává marketingový manažer.

 

Rozhovor s designérem Kinza, Petrem Novaguem, si můžete přečíst v novém čísle Reflexu, které vychází ve čtvrtek 10. listopadu.