Listopad patří mužům s knírkem. Charitativní kampaň Movember vrcholí
Východoněmecký look získaly české ulice poté, co jsou na nich k vidění muži různého věku i postavení s rašícím knírkem. Mo bratři, tak si říkají, mají totiž na srdci - byť ve skutečnosti pod nosem - společnou věc: na měsíc se přestali vydávat za nezranitelné supermany.
Jejich knírek značí, že se dočasně netváří tak, že lékařskou pomoc vyhledají, až když si rybičkou uříznou ve skále zaklíněnou paži. Deklarují, že vědí, že i muži jsou zranitelní. Že je kromě devastující rýmičky může skolit i něco skutečného. Třeba rakovina prostaty. Každá odpověď na otázku: „Jak tě to s tím pitomým knírem, proboha, napadlo?“ znamená šíření Movember myšlenky, tedy prevence. A potažmo peníze. Účastníci kampaně vybírají na www.movember.com peníze na svůj knír stylem: „Líbí se ti můj knír? Pošli mi stovku, já ji pošlu na dobrou věc.“
MILIARDA PRO FOUSÁČE
Když před lety vymysleli na australské pláži povalující se surfaři charitativní kampaň proti rakovině prostaty Movember a přestali se holit pod nosem, asi nedoufali, že za několik dalších ročníků dokáží jejich pokračovatelé, fousáči po celém světě, vybrat bezmála miliardu korun. Letos prozatím konkrétně 842 milióny korun. Tyhle peníze, nad nimiž bdí mezinárodní auditor PriceWaterhouseCoopers, jsou pak k dispozici mezinárodnímu výzkumu rakoviny prostaty. Vloni z nich například sto tisíc, které se tu vybraly, viděl český nadační fond Onkologie 21. století. Letos se očekává i pětkrát víc.
Prvního listopadu nastoupili s perfektně oholenou tváří do českého vydání Movember řady mužů, jimž nejsou mužské věci jedno. Výtvarníci, muzikanti, herci, dokonce herečky, které si knír nalepují, a stovky dalších. Celkem třináct set lidí, již do data uzávěrky Reflexu vybrali bezmála devadesát tisíc korun. Konečně sčítání Movember 2011 proběhne v sobotu 26. listopadu v pražském klubu SaSaZu.