Zákaz prezidentské kampaně v komerčních médiích? Čtenáři Reflex.cz to vítají
Ve víkendové Aréně se bojovalo o postoj k zákazu politické propagace prezidentských kandidátů v komerčních médiích.
Předseda senátní mediální komise JiříOberfalzer (ODS) řekl o tom, proč prezidentská kampaň nepatří do komerčních médií:
"Rozhodovaly by finance, a pak by mohl vítězit kandidát, který má nejvíce prostředků, což by neprospělo demokracii v této republice."
Redaktorka Reflexu Tereza Spáčilová má na věc jiný názor:
"Pokud něco demokracii jednoznačně neprospívá, pak jsou to právě zákazy a regulace. Mimochodem: mít politika s prostředky by vůbec nebylo na škodu."
Jenže u čtenářů reflex.cz s tím tentokrát nepochodila. Celkem 59 % hlasujících se vyslovilo pro omezení kampaně. S ním počítá chystaná novela zákona o rozhlasovém a televizním vysílání, kterou předložil právě senátor Jiří Oberfalzer a další senátoři z ODS.
V důvodové zprávě krok vysvětlují takto: "Zákon o provozování rozhlasového a televizního vysílání zapovídá politickou propagaci (obchodní sdělení) v soukromých elektronických médiích. Tento zákaz se výslovně vztahuje na obchodní sdělení politických stran a hnutí a obchodní sdělení nezávislých kandidátů na poslance, senátory nebo členy zastupitelstva územního samosprávného celku."
"Protože byla nedávno schválena přímá volba prezidenta, je na místě toto omezení uplatnit i na kandidáty na tuto funkci. A to ve stejné logice, tj. aby o úspěchu kandidáta nerozhodovaly extenzivní výdaje na kampaň. Kampaň vedená v elektronických médiích bude tedy i pro prezidentské volby omezena na média veřejné služby (Českou televizi a Český rozhlas), což zaručuje všem kandidátům rovný přístup k této formě propagace."
Senát přikázal návrh zákona k projednání výboru pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice a Stálé komisi Senátu pro sdělovací prostředky.
Novou Arénu Reflexu (Radek John VS Jiří X. Doležal) si můžete přečíst na úvodní straně reflex.cz. Hlasujte a napište svůj názor.