Apple lhal a IKEA nabízela sex
Zase jedna šlamastyka.
„Apple lhal v reklamě na iPad. V Austrálii zaplatí pokutu 46 milionů Kč.“, vykřikli na iDnes. Tak se na to podívejme… hoši z Cupertina slibovali připojení k síti 4G, a ono to nejde. A za to teď zaplatí Australanům pokutu 46 milionů korun. Co budou dělat Australané s tolika korunami, ví čert: tváře na bankovkách jaktěživo neviděli, jména jim nic neřeknou a ve směnárnách v Sydney nebo v Melbourne české koruny neberou. Nu nic, o to nejde.
Mě trkla jiná věc – v tom je čeština skutečně proradná –, a to, proč je Apple chlap? Apple lhal [čti epllhal], napsali. My Češi nejenom že násilníme cizinky úchylným přechylováním jejich příjmení (dámy Denchová, Streepová, Obamová, Christieová, Fondová a Jacquesová si už zvykly, co ale naše velmi pikantní paní Mužová a Pánová?), my všem možným subjektům rovnou vnucujeme konkrétní pohlaví.
Apple je on (ten jablk), stejně jako Nike (ten bůh Niké; a nebo hrdina Nik?), Shell (ten mušel), BESIP (ten bezpečnost silničního provozu), naopak ženou jsou povinně Wi-Fi (asi že má ofinu), IKEA („IKEA nabízela orální sex,“ rovnou hlásá rovněž iDnes), Hyundai (tak mi to tedy Hyundai, baby), Skanska (kam nemůže čert, tam nastrčí skanskou), Visa (jako vosa), Mazda (opakem je sebemazda), a věčnými dětmi jsou třeba Ferrari (to Enzo), BMW (ach to bavorátko), NATO (to vojačisko), Adobe (podle vzoru to bebí), Volvo (Volvíčko, Volvátko), PC (z italštiny, per culla – do kolébky) nebo Lego (tady to chápu).
Jasně že s tím nic nenadělám, stejně tak jasně, jako že je i tohle jen akademický blábol… ale – třeba by i Nokia byla ráda mužem! Jako ženská chlapům Samsungovi a iPhonovi prostě nestačí…
Příště se zamyslíme, proč jsou ta veš a lež, ale ten Aleš.
Loga|