Newsweek

Newsweek Zdroj: Profimedia.cz

Konec jedné mediální legendy. Časopis Newsweek se stěhuje na internet

Petr Vnouček

Nebylo to vlastně žádné překvapení, spíš to připomínalo dlouho oddalované zavření známého, ale prodělečného "krámu". Tina Brown, šéfredaktorka legendárního zpravodajského týdeníku Newsweek, který se na americkém (a později i světovém) trhu udržel dlouhých 79 let, v dnešním otevřeném dopisu zaměstnancům časopisu oznámila, že tištěná verze časopisu končí.


Konec slavného časopisu snad nemůže mít prozaičtější důvod. Prostě přestal vydělávat. Jen za posledních pět let klesl ověřený prodaný náklad Newsweeku na polovinu (na 1,5 milionů výtisků za rok 2011) a dlouhodobý pokles nezastavil ani prodej novému majiteli za symbolický 1 dolar v roce 2010.

 

Poslední papírové číslo si tak čtenáři koupí na samém konci roku - na stánky dorazí 31. prosince. Tím se ale historie Newsweeku (s trochou štěstí) neuzavírá. Pod vedením Tiny Brown se totiž Newsweek odhodlal k velkému skoku do digitální éry.

 

Klasický týdeník totiž nahradí nová on-line verze časopisu, jež dostane jméno Newsweek Global a podle šéfredaktorky bude "jedinou, celosvětovou edicí zacílenou na publikum z řad vysoce mobilních názorových vůdců, kteří se chtějí dozvědět o světových událostech v propracovaném kontextu." Budoucnosti z jedniček a nul samozřejmě vyjde vstříc i ve stále oblíbenějším formátu pro tablety a elektronické čtečky knih.



O okolnostech, které dostaly Newsweek z mediálního výsluní až k finančním potížím posledních let, napsal v srpnu do Reflexu obsáhlý článek Jefim Fištejn. Najdete jej pod následujícím odkazem: