Prague Fashion Week(end?): V Praze zuří boj o cennou módní značku
Pražský Prague Fashion Week chtěl být společenskou událostí číslo jedna. Místo toho má shozené webové stránky a na krku předběžné opatření soudu.
Prague Fashion Week patří k hlavním módním událostem v mnoha evropských zemích. I Praha se po několik let pokoušela uspořádat akci podobného formátu. Poslední pokus skončil soudním sporem dvou pořadatelů o ochrannou známku. Na jedné straně stojí Prague Fashion Week probíhající tento týden. Akce pořádaná pod záštitou hlavního města s přispěním centrály cestovního ruchu Czech Tourism. A také pod hlavičkou Prague Fashion Week, na který podle všeho nemá nárok.
Na straně druhé jsou pořadatelé akce Prague Fashion Weekend, skupina zaštítěná modelingovou agenturou Czechoslovak Models. Právě organizátoři Prague Fashion Weekend tvrdí, že jim patří práva k ochranné značce Prague Fashion Week a dalším podobným. „Pořadatelky pravděpodobně zvolily název PRAGUE FASHION WEEK účelově, aby parazitovaly na vynikající pověsti této akce a uvedly v omyl sponzory, zástupce Magistrátu hl. města Prahy, státní agenturu CzechTourism, ale hlavně návštěvníky, milovníky módy vysoké úrovně,“ tvrdí organizátoři „víkendu“. "Tvrzení proti mémuklientovive vztahu k označení Prague Fashion Week jsou nepravdivá," oponuje advokátka pořadatelek „týdne“ Michaela Seewald.
Právní bitva byla odstartována vydáním předběžného opatření, které „týdnu“ zakazuje používat název Prague Fashion Week s okamžitou platností. Nicméně, než bude celá věc vymožena, akce stihne skončit. V tuhle chvíli má ale akce zablokované webové stránky, nic dalšího už se asi pořadatelkám akce, kterými jsou Karolína Bosáková a Bára Bergová stát nestihne. A to přesto, že u soudu už proti nim leží žaloba za neoprávněné použití značky.
Situace přitom není úplně bezvýznamná - týden módy je všude na světě velmi prestižní akce, ve které se točí solidní peníze. To potvrzují i zástupci Prague Fashion Weekendu. Ti mají na své straně i další zbraně. Jako titulárního sponzora mají automobilku Mercedes Benz, která exkluzivně zaštiťuje ty největší módní akce na světě, včetně Fashion Weeku v Miláně nebo New Yorku. „Fakt, že ke zneužití ochranné známky došlo zrovna ve světě módy, který je obecně na padělky velmi citlivý dává celé věci další rozměr,“ říká Janina Šlemínová, ředitelka Prague Fashion Weekendu.“Je to stejné, jako vyrábět boty Adidas bez vědomí firmy Adidas.“
Prague Fashion Weekend začíná už 18. září v Pařížské ulici v Praze. Představí 40 módních přehlídek, 54 designérů, značek a uměleckých škol a 900 modelů. Čeká se 17000 návštěvníků a přijedou i módní ikony jako známý tvůrce doplňků a bot Jimmy Choo a mnoho dalších zajímavých hostů.