Forbes

Forbes Zdroj: profimedia.cz

Forbes je na prodej. Dostanou z něho Forbesovi něco?

Miroslav Cvrček

Minulý týden v pátek dostali zaměstnanci skupiny Forbes Media, která vydává časopis Forbes, mail od Mika Perlise, šéfa firmy. Stálo v něm, že o Forbes mají zájem kupci a firma bude zkoumat možnosti prodeje.

„Někteří pozorovatelé zaznamenali, že úsilí pana Perlise vede k prodeji Forbesu, ale pan Perlis zdůraznil, že Forbes není na prodej,“ napsal New York Times 10. listopadu. O pět dní později stejný list a dokonce stejná autorka píše článek s titulkem „Forbes říká, že je na prodej“.

Možný budoucí vlastník, o kterém Perlis v interním mailu píše, není znám, někteří komentátoři spekulují o ruských nápadnících. Forbes Media si už najal Deutsche Bank, po níž chce, aby možnosti prodeje prozkoumala. Ta by tedy měla shromáždit potenciální zájemce a zajistit co možná nejvyšší cenu.

Podle agentury Reuters by se firma mohla prodat za 400 až 500 milionů dolarů, jiné odhady mluví i o částce okolo 300 milionů. V této souvislosti se připomíná prodej 45procentního podílu Forbes Media společnosti Elevation Partners (v níž má podíl i Bono z U2) v roce 2006 za 240 milionů dolarů (celá skupina by tehdy tedy měla cenu přes 500 milionů).

V roce 2010 se do čela Forbes Media postavil Mike Perlis, první nečlen rodiny Forbesů, která Forbes vydává od roku 1917. Měl se více zaměřit na „nová média“ a podle New York Times také restrukturalizovat společnost po té, co dvě neúspěšné prezidentské kampaně Steva Forbese vyčerpaly značnou část rodinného jmění.

Perlis v oběžníku zaslaném minulý týden zaměstnancům také píše, že webové stránky Forbesu navštěvuje měsíčně 26 milionů lidí a příjmy z digitální inzerce předčily ty tiskové.

Fortune Finance píše, že z prodeje časopisu nebude mít rodina mnoho peněz, protože společnosti Elevation Partners získala v roce 2006 tzv. preferenční akcie, které jí zaručují přednostní vyplacení podílu, pokud by byla firma prodána, tj. 240 milionů dolarů (jiné údaje mluví o 264 dolarech). Až teprve zbytek by připadl Forbesovým.

Firmu ovládá Steve Forbes, šéfredaktor časopisu. Samotný časopis Forbes má 27 národních variant. V Česku začal Forbes vycházet v roce 2011, na Slovensku už o rok dříve.

Sledujte další komentáře Miroslava Cvrčka na Twitter.com!