Na letišti v Praze se nejvíce zpožďují letadla Travel Servisu
Přestože Letiště Václava Havla v Praze patří ke spolehlivějším místům světa, kde není tolik zpoždění letadel, průměr kazí charterové lety a z nich nejvíce česká společnost Travel Service. Tyto informace publikoval v sobotu exkluzivně deník MF Dnes, kterému je poskytla společnost Euclaim.
Data, které noviny zveřejnily, zahrnují lety za loňský a letošní letní a zimní letový řád. Podle nich má největší podíl letů zpožděných až nad tři hodiny s převahou společnost Travel Service, následují Easyjet, British Airways, Norwegian a ČSA. Přestože se jedná jen o jednotky procent zpožděných letů, pro dotčené cestující to bývá stresující záležitost. Za poslední dobu se ale vyskytlo i několik případů, že zpoždění přesáhlo hrozivých 10 hodin. Rekord pak vytvořil také Travel Servis, a to 13. července 2013, kdy jeho let QS 2535 na lince Marsa Alam (Egypt) – Praha dosáhl zpoždění 17 hodin a 31 minut.
Jak upozornila ale MF DNES, cestující mají nárok na kompenzaci v případě zrušeného nebo zpožděného letu. Ta může podle vzdálenosti, do které letadlo míří, dosáhnout 250 až 600 euro, tedy cenu celé zpáteční letenky. Letecké společnosti se ale pomocí nejrůznějších fint pokoušejí placení kompenzace vyhnout. Proto v poslední době vzrůstá počet sporů o podobné vyrovnání.