Ze sutin mostu ve Vilémově byli vyproštěni čtyři mrtví dělníci
Ze sutin mostu, který se ve čtvrtek odpoledne zřítil ve Vilémově na Havlíčkobrodsku, vyprostili záchranáři v noci na dnešek postupně těla čtyř mrtvých dělníků. V sutinách by už neměl být žádný člověk, řekla ČTK mluvčí policie Dana Čírtková. V době neštěstí bylo pod mostem šest dělníků. Jeden byl lehčeji zraněn úlomkem, dalšího částečně zavaleného muže se podařilo vyprostit po čtyřech hodinách, měl těžká poranění.
Po vyproštění posledního těla ještě terén propátrávali záchranáři se psy. Práce byly přerušeny kolem 03:30, pokračovat budou ráno. Na stavbě podle policie pracovali tři Češi a tři Slováci. "Teď budeme pracovat na ztotožnění zemřelých," uvedla Čírtková.
Most se podle starosty Vilémova Jiřího Lebedy rozlomil na dva velké bloky. Neštěstí se stalo na silnici II/345, která je kvůli opravám uzavřena pro dopravu. Policie se o pádu mostu dozvěděla z volání na tísňovou linku ve 14:41. Kriminalisté prověřují, zda nebyl spáchán trestný čin obecného ohrožení z nedbalosti.
Na místě během čtvrtečního večera zasahovalo kolem 70 hasičů, policisté a záchranáři. Pražští hasiči na místo vyslali Vyhledávací a záchranný odřad do obydlených oblastí USAR, který má speciální techniku na vyhledávání lidí v sutinách. V Česku byl nasazen jen v několika případech. Stav mostu nejdříve neumožňoval nasadit těžkou techniku, záchranáři v prvních hodinách používali jen ruce a drobné nářadí.
Zřícený most opravuje jako subdodavatel společnost Bögl & Krýsl, která figuruje i v případech tragických zřícení mostů ve Studénce a na východě Slovenska. Oznámila to firma M - Silnice, která spolu se společností Strabag zastřešuje opravy celé silnice. Firma Bögl & Krýsl v tiskovém prohlášení uvedla, že se její zaměstnanci účastnili přípravných prací pod mostem, ale neprováděli odtěžení zásypu mostu. Někteří místní lidé mluvili o tom, že na jedné straně mostu byla hodně odbagrovaná zemina.
Oprava mostu byla součástí velké krajské investice za 160 milionů korun do modernizace silnice mezi Chotěboří a Golčovým Jeníkovem. Práce začaly v létě, zahrnují celkem tři mosty. Podle kraje byl technický stav kamenného mostu z roku 1926 relativně dobrý. Při poslední kontrole loni v listopadu byl hodnocen stupněm 4 až 5 na sedmistupňové škále, kde 7 je nejhorším stavem.