Bizarní historky z českých pojišťoven: Klientky jezdí na praseti, řidiči koukají po slečnách
Nejrůznější humorné příběhy se nevyhnuly tuzemským pojišťovnám ani v letošním roce. Ač jde o mnohdy těžko uvěřitelné okamžiky, vymyslel je sám život. Postarší klientky jezdily na praseti, řidiči zase koukali po opalujících se slečnách.
"Mnohá vysvětlení klientů vyvolávají zpětně úsměv na tváři, obzvlášť v případech, kdy vše dobře dopadlo," uvedl mluvčí pojišťovny Generali Jiří Cívka.
Pro jednu z kuriózních nehod měli pochopení policisté, kteří ji přijeli řešit. "Projížděl jsem kolem chatky, když jsem si všiml, že se před ní opaluje krásná slečna. Lehce jsem přibrzdil, aby si mohl dotyčnou důkladně prohlédnout. Vzápětí jsem narazil do vozu přede mnou, jehož řidič zpomalil ze stejného důvodu, akorát trochu víc," vysvětlil klient vznik nehody. "Podle policistů se na tomto úseku podobné nehody stávají poměrně často. Fotografii slečny pro ilustraci přikládám též," uzavřel řidič své hlášení.
Klienti České pojišťovny při popisování svých úrazů často volí jasná a stručná vysvětlení. "Při jízdě na praseti jsem si vykloubila pravé rameno." Snad ještě kurióznější než samotný úraz je fakt, že jej nahlásila klientka, které bylo v době úrazu téměř 60 let.
Na některé situace ani cestovní pojištění nestačí. Například Klient ERV pojišťovny řešil své obavy z létání několika panáky na letišti, jenže to přehnal a usnul, kvůli čemuž mu uletělo letadlo. Zaměstnanec hotelu se zase dožadoval odškodnění od jejího klienta, protože ho prý spolu s kamarády hodil do bazénu.
Poté, co operátorka České podnikatelské pojišťovny s klientkou probrala možnosti nastavení smlouvy životního pojištění, sdělila jí klientka velmi klidně a upřímně: "No víte, já už jsem taková stará čůza, tak to nechám tak, jak to je do konce platnosti smlouvy."
Bizarní popis situace často okoření láska lékaře k jazyku českému, shrnula zážitky likvidátorů vedoucí likvidace pojistných událostí Pojišťovny České spořitelny Jana Kratochvílová. Mezi logické hádanky lékařů podle ní patří třeba "poraněná část těla: levý malík pravé ruky," "zakopnutí o vlastní končetiny na hlavu z vlastní výšky" či "při hodině TV seděla na žíněnce, dostala do čela nafukovacím míčem a poté se udeřila záhlavím do čela". Úrazy se ale nevyhýbají ani samotným lékařům, o čemž svědčí "úder kladivem do hlavy při asistenci u operace".
Perličky zaznamenala v autopojištění Allianz. "Dnes ráno jsem si všiml poškození svého vozidla - jde o poškození všech dílů kromě střechy." "Jedu a najednou srnka. Prostě se tam objevila." "Vyjížděly jsme obě z parkovacího místa a senzor vzdálenosti v mém voze zareagoval až při nárazu do vozidla poškozené." "Po příchodu do garáže jsem zjistila, že je kompletně vysypané zadní sklo. Zřejmě vada materiálu."
Kooperativě přišel dopis od klienta se zvláštní žádostí. V dopise podrobně i s příslušnými osobními údaji popsal, jak jeho kamarád naboural auto a jeho známá s ním poté sjednala pojistku a antedatovala datum jejího sjednání. Sice mu prý pojišťovna krátila pojistné plnění, protože vozidlo neabsolvovalo povinnou prohlídku, ale spokojil se i s tím. Jelikož teď také naboural své nové auto, chtěl by ho pojistit stejně jako jeho kamarád. Ale bohužel na tu jeho známou nemá kontakt, tak na koho by se z Kooperativy mohl obrátit. Všichni tři pak samozřejmě obdrželi obvinění z pojistného podvodu.