Škoda Superb Combi: Ideál na dlouhé cesty
Liftback na bázi vozu Škoda Superb III již známe, vydali jsme se však do Německa k jezeru Tegernsee, abychom tentokrát vyzkoušeli kombi s nejsilnějším turbodieselem 2.0 TDI/140 kW.
Zákazníci kupují Škodu Superb jako diví, automobilka již registruje několik set objednávek a vůz vyhrává srovnávací testy po celé Evropě. Nás ale tentokrát zajímá praktičtější varianta Combi s obřím zavazadelníkem o objemu 660 až 1950 litrů. Proto jsme se vydali na točité silničky v okolí jezera Tegernsee v Německu, kde čekala flotila testovacích vozů.
K první jízdě jsme si vybrali nejsilnější turbodiesel o objemu dvou litrů a výkonu 140 kW. Právě ten bude podle nás vůbec nejoblíbenější jednotkou v nabídce. K němu jsme zvolili osvědčenou manuální převodovku a pohon předních kol.
První dojmy? Tohle funguje náramně! Motor běží velmi hladce a tiše, nevibruje a má krásně hutný zátah, který se naplno projeví po překročení 2000 otáček. Dlouhé převody krotí hluk i spotřebu na dálnici a když chcete razantněji zrychlit, stačí si podřadit, což díky hladké a přesné kulise řadicí páky není žádný problém.
V Německu jsme vyzkoušeli i rychlosti dost nad 200 km/h a i při nich zůstával Superb naprosto stabilní a až na odvalování pneumatik také tichý. Když však jedete podle českých dálničních limitů, udržíte spotřebu hravě pod šesti litry.
Nejvíce ale překvapil podvozek. U běžného Superbu se občas zdálo, že je vůz s adaptivními tlumiči v běžném režimu až příliš houpavý. To však u kombi neplatí, automobil mnohem lépe kontroluje právě tyto pohyby karoserie a přitom zůstává navýsost pohodlný. Navíc skvělá ovladatelnost a dojem kompaktnějšího vozu zůstává. Superb Combi je zkrátka ideální cestovní stroj.
Více informací a rozsáhlé fotogalerie nového modelu Škoda Superb Combi naleznete na www.auto.cz
Superb Combi - Základní údaje
Objem motoru 1,4 až 2,0 litru
Maximální výkon 88 až 206 kW
Základní cena 629 900 až 1 111 900 Kč
Spotřeba paliva 4,0 až 7,2 l na 100 km
Zavazadlový prostor 660 až 1950 l