Sexistické reklamy v soutěži Sexistické prasátečko

Sexistické reklamy v soutěži Sexistické prasátečko Zdroj: www.prasatecko.cz

Sexistické reklamy v soutěži Sexistické prasátečko
Sexistické reklamy v soutěži Sexistické prasátečko
Sexistické reklamy v soutěži Sexistické prasátečko
Sexistické reklamy v soutěži Sexistické prasátečko
Sexistické reklamy v soutěži Sexistické prasátečko
10 Fotogalerie

Sexistické prasátečko: Podívejte se na nejsexističtější reklamy Česka

ČTK

Anticenu Sexistické prasátečko si letos od veřejnosti i poroty vysloužila reklama na erotický klub Cabaret Darling. Na dalších příčkách se umístily reklama brněnského Vysokého učení technického a ODS Praha 8. Novinářům to dnes oznámili pořadatelé soutěže, jejímž účelem je upozornit na stereotypní a sexistické zobrazování mužů a žen v reklamě.

"Snažíme se tyto stereotypy nabourávat a dělat si z toho trochu legraci," uvedla Petra Havlíková z pořádajícího hnutí Nesehnutí. Anticena se letos uděluje posedmé. O nominacích, jichž se tentokrát sešlo 96, rozhoduje veřejnost i dvanáctičlenná porota složená ze zástupců genderové oblasti a reklamní i mediální osobnosti.

Sexistické reklamy v soutěži Sexistické prasátečkoSexistické reklamy v soutěži Sexistické prasátečko|www.prasatecko.cz

Porota nehodnotila provedení, ale především obsah, upozornil Martin Charvát z agentury Konektor. Vítězem obou hlasování se stala reklama erotického klubu Cabaret Darling, který se prezentoval na pánských pisoárech explicitním vyobrazením ženského pohlaví. "Reklama je perverzní. Porušuje princip slušnosti až v takové míře, že je to neobvyklé," uvedl Pavel Horňák, který je profesorem reklamní etiky na Slovensku a spoluzakladatelem slovenské Rady pre reklamu.

Video placeholder
Sexistické reklamy v soutěži Sexistické prasátečko • www.prasatecko.cz

Na druhém místě u veřejnosti i poroty skončilo propagační video Vysokého učení technického v Brně. "Krásně natočený klip, který popírá všechny hodnoty, na kterých by univerzita měla stát. Absolvent má všechny předpoklady stát se pánem tvorstva, bezohlednost a dravost jsou prezentovány jako hlavní cíle vzdělávání," uvedla porotkyně Lucie Jarkovská z katedry sociologie Masarykovy univerzity. U poroty se vysokoškolské video dělí o druhé místo s reklamou místního sdružení ODS Praha 8, které v hlasování veřejnosti skončilo třetí. Politická strana v této reklamě lidem vzkazovala, že "Jsou sexy!".

"S nominovanými se snažíme více komunikovat. Ozvali se nám dokonce z tiskové kanceláře ODS s tím, že tato reklama není jejich oficiální a distancují se od ní. To oceňujeme," uvedla Havlíková. Na třetím místě v hlasování poroty skončila reklama na koupelny Sapho, v níž se rovněž objevilo nahé tělo, které nijak nesouviselo s inzerovaným produktem.Do soutěže Sexistické prasátečko reklamy letos přišlo téměř tři tisíce hlasů. Podrobnosti k anketě jsou na webu www.prasatecko.cz.