Reklama na obchod John Lewis je v Británii tradice spojená s Vánoci podobně jako Tři oříšky pro Popelku v Česku

Reklama na obchod John Lewis je v Británii tradice spojená s Vánoci podobně jako Tři oříšky pro Popelku v Česku Zdroj: Youtube.com

V Británii už můžou začít Vánoce. Obchod John Lewis zveřejnil svou vánoční reklamu

Marek Brodský

V Británii je to tradice spojená s Vánoci podobně pevně jako film Tři oříšky pro Popelku v Česku. Na vánoční reklamu obchodního domu John Lewis čekají miliony Britů stejně nedočkavě jako na nový filmový nebo hudební hit. Ten den, kdy v Británii začíná vánoční sezóna, nastal dnes.

Vánoční reklama obchodu John Lewis se jmenuje „Muž na Měsíci“ a je, ostatně jako každý rok, náležitě dojemná. Tradice začala v roce 2007, kdy obchod vyrobil vánoční reklamu poprvé. Tvoří ji vždy mikropříběh, kde hraje velkou roli osamění, rodinné vztahy, vzájemná úcta a láska.

Reklama často vzniká ve spolupráci s neziskovými organizacemi jako součást kampaně upozorňující na nějaký společenský problém. Letos se například spolu s organizací Age UK na osamělost starších lidí. A samozřejmě nechybí téma Vánoc, kdy můžete své bližní potěšit nějakým dárkem třeba i od John Lewis. Ale toto sdělení nikdy není dominantní, prvoplánové, nevkusné nebo agresivní. Přestože jméno obchodu se objeví jen na pár vteřin, člověk má chuť za ten zážitek nechat vydělat právě John Lewis.

Reklamu tradičně doprovází písnička, která se aktuálně pohybuje na špičce britské hitparády. Letos jde o píseň Half the World Away od Aurory (původně od Oasis), v minulosti například Real Love Toma Odella (původně od Johna Lennona), píseň od Lily Allen nebo Ellie Goulding

Video placeholder
Reklamní spot Man on the moon • Youtube.com

Premiéra reklamního spotu dnes byla jednou z hlavních zpráv pro všechny britské deníky i televize. Média reklamu nejen zdarma vysílají, ale třeba i s experty debatují o jejích kvalitách nebo přinášejí názory veřejnosti, jak se jim reklama letos líbí. Deník Independent například měří poměr pozitivních a negativních zmínek na sociálních sítích či četnost výskytu slov „štěstí“ a „smutek“.

Video placeholder
Reklamní spot z roku 2014 • Youtube.com

Video placeholder
Reklamní spot z roku 2013 • Youtube.com