Zuckerbergovo novoroční předsevzetí: Být jako Iron Man a vynalézt robotickou domácnost
Mark Zuckerberg na svém (doslova) Facebooku zveřejnil letošní předsevzetí. Stejně jako jiný pracháč plný nápadů, Tony Stark, alias Iron Man, chce být vynálezcem a vykoumat umělou inteligenci, která mu bude řídit dům.
Zatímco každý rok si volil výzvy osobnějšího charakteru — naučit se mandarínsky, přečíst dvě knihy za měsíc nebo se setkat každý den s někým novým —, tentokrát míří Zuckerberg mnohem výše. Jeho osobní výzvou pro rok 2016 je vytvořit umělou inteligenci, jež by mu pomohla doma. Svou myšlenku přirovnává k mluvícímu počítačovému asistentovi zvanému J.A.R.V.I.S. z komiksového filmu Iron Man.
Jako začátek si pro své předsevzetí zvolil zkoumání technologií, které už k dispozici jsou. Potom chce naučit domácí zařízení, aby rozpoznávalo jeho hlas a mohl jím kontrolovat hudbu, teplo i světlo. Dalším krokem je rozpoznání tváří přátel u domovního zvonku nebo informace o tom, co se děje v pokoji novorozené dcerky Max, když je tam sama.
Technologii chce Zuckerberg přenést z domácího prostředí i do práce. Očekává, že mu bude lépe vizualizovat data a pomůže k efektivnějšímu vedení jeho organizací. Zřejmě chce trumfnout dalšího inovativního boháče, Elona Muska, jenž své pracovní prostředí také inspiroval v Iron Manovi — raketami a jejich součástmi (nedávno jedna z nich dokázala vůbec poprvé přistát na motory místo klasického žuchnutí s padákem) manipuluje ve virtuální realitě holýma rukama — stačí gesta.
Ve svém statusu Zuckerberg vysvětluje, že se k této výzvě dobral po hodinách práce s inženýry na Facebooku. Nejzajímavější pro něj byl průnik do podrobností technických projektů například při řešení využití umělé inteligence pro aplikaci Messenger. Letos by chtěl být sám tím, kdo postaví něco nového — to je právě jeho osobní výzvou. Vnímá to jako intelektuální zábavu a už teď je natěšený na věci, které se díky předsevzetí v průběhu roku dozví. „Každá výzva má své téma a letos je jím vynález,“ ohlásil na svém profilu.
Nejedná se o jediné Zuckerbergovo předsevzetí. Už před měsícem zveřejnil své plány věnovat 99 % svého podílu na Facebooku na charitativní účely.