Snowboarding upadá. Nejsou sponzoři ani sníh
Během posledního desetiletí bral snowboarding útokem lyžařské svahy, ale nyní jeho popularita klouže dolů rychleji, než olympijský šampión na trati, napsal zpravodajský server The Times.
Sport, který vnesl rebelské a uvolněné postoje do snobských lyžařských středisek i na zimní olympijské hry, je v krizi. Tedy alespoň v USA. Příčinou jsou jednak měnící se klimatické vzorce, ale také rozvoj nových typů lyží, které z prodeje vytlačují vybavení pro snowboardisty. A ruku v ruce s tím kráčí klesající zájem inzerentů, sponzorů - i samotných snowboardistů.
Popularita snowboardingu vyvrcholila v sezóně 2010 až 2011, kdy po horských svazích klouzalo na snowboardu téměř 8,2 milionu Američanů, jak uvádí čísla obchodní skupiny Snowsports Industries America.
Od té doby během následujících tří let rok co rok o něco klesla a o něco optimističtější byla jen v loňském roce, kdy se tento sport rozhodlo vyzkoušet víc mladších teenagerů a žen.
Objem prodaného snowboardového vybavení klesá o 60 milionů dolarů ročně, uvedla Národní asociace sportovního zboží, která sleduje prodej na americkém trhu.
"Trh se přesytil," řekla listu The Times Marie Caseová ze společnosti Board-Trac pro průzkum životního stylu a marketing, která se specializuje na akční sporty.
"Bojujeme s tím, že jsme závislí na počasí," řekl John Lacy, předseda firmy Burton Snowboards, který patří mezi průkopníky tohoto odvětví. "Když není sníh, těžko lidi přesvědčíme, aby se vydali do hor."
Nejsou sponzoří
Pokles popularity tohoto sportu postihuje dokonce i elitní snowboardisty. Iouri Podladtchikov, švýcarský snowboardista ruského původu, v roce 2014 vyhrál zlatou medaili na U-rampě na olympiádě v Soči. Tehdy měl na prkně logo společnosti Quiksilver vyrábějící oblečení pro snowboardisty. Ta ale v září loňského roku vyhlásila bankrot.
Louie Vito, olympionik z roku 2010 a dvojnásobný medailista z X Games, míval jako sponzora firmu Nike, ale přišel o něj před dvěma lety, kdy firma zrušila svou divizi zimních sportů. "Pár špatných zim a odstoupení Nike znamená, že se spousta dobrých jezdců ocitla bez sponzora na boty a oblečení. A to je problém," řekl Vito.