Proč chtějí nadšenci vystrnadit reklamy a nahradit je kočkami?
Na crowdfundingové platformě Kickstarter běží zajímavý projekt: parta Londýňanů vybírá peníze, aby mohla odstranit reklamy aspoň z jedné stanice metra. A místo nich vyvěsit plakáty s kočkami.
"A) by to vypadalo skvěle, b) je unavující, jak člověka pořád nabádají něco kupovat,” vysvětluje na Kickstarteru iniciativa jménem CATS - The Citizens Advertising Takeover Service, což lze přeložit třeba jako Služba občanského převzetí reklam. “Nebylo by skvělé nemuset si dělat starosti kvůli dovolené, na kterou nemáte, autu, jež nepotřebujete, či tělu, jaké nemáte? Představte si svět, v němž se díky veřejným prostorům můžete cítit dobře.”
Pokud přispějete pěti librami, zástupci iniciativy vaším jménem pětkrát pohladí svou kočku. A přihodí vám speciální verzi programu Adblocker - místo blokování webových reklam všechny nahradí obrázky koček. Za třicet liber dostanete tričko z limitované série a za sto liber se fotografie vaší kočky ocitne na jedné z inzertních ploch. “Psi převlečení za kočky nebudou přijati,” stojí v pravidlech. Aby přeplatili inzerci na celém nástupišti jedné stanice metra, tedy nějakých deset ploch, musejí vybrat 20 tisíc liber (bezmála 700 tisíc Kč). A čím víc peněz, tím víc koček, to dá rozum.