Týdenní dekomprese: Filmové ukázky vám lžou do ksichtu a youtubeři jako "pussy generation" podle Eastwooda
Filmové ukázky jako klamavá reklama, youtuberské „hauly“ jako extempore nemakačenků... a co si o „pussy generation“ (ahoj, Miloši, pomrkáváme na tebe, angličtináři!) myslí Clint Eastwood?
Komiksově/internetově/filmový národ v tomto týdnu ronil žhavé slzy, když s hysterickým „AAAARGH!“ shledal, že napjatě očekávaný snímek Sebevražedný oddíl (Suicide Squad) není tak dobrý, jak slibovaly filmové ukázky. Hele, nic proti, ale bude vám filmová ukázka slibovat, že ten film bude spíš jen tak jako „jakž takž“? Ne, nebude. A Sebevražedný oddíl podle recenzentů fakt není žádná filmová revoluce, jak se přitom v ukázkách – jak se na prolhané ukázky sluší a patří – tvářil. Je to jako když se potkáte s holkou, na kterou jste narazili na Tinderu. Stejně jako vám ta holka na Tinderu předem neprozradí, že jí třeba chybí kus mozku, tak vám na sebe film ve filmovém traileru nepráskne, že mu chybí scénář. A stejně jako vás to zjištění stojí nějaké prachy v případě děvčete z Tinderu, tak si to musíte pěkně zaplatit i v případě Sebevraždeného oddílu....
Kevin Smith a jeho dcera, která se také jmenuje Harley Quinn, na premiéře.|
...pokud si o něm nejdřív něco nezjistíte. Že se ten film bude blížit spíš k průseru jménem Batman v Superman: Úsvit spravedlnosti než k Avengers, bylo jasné ve chvíli, kdy začaly jít zprávy o tom, že filmu vlastně vznikají dvě různé verze. Jedna byla ta, kterou si vysnil režisér David Ayer (jehož filmy Patrola nebo Training Day jsou fakt super); druhou byla ta, kterou začali ve stejné době montovat dohromady warnerovští manažeři s vidinou, že režisérovi se možná líbí „tamto“, ale lidi se budou radši dívat na „tohle“. Pak dali na výběr „testovacímu publiku“, což je jeden z nejstrašlivějších vynálezů lidstva hned po tom, že na Youtube mohou publikovat videa lidé pod 13 let věku, a testovací publikum ukázalo na verzi „pro lidi“ a bylo vymalováno.
Což nás přivádí k další smutné věci, k níž v tomto týdnu došlo. Totiž k Zachymu.
Tak. Pokud si chcete trochu spravit chuť, tady se k němu s decentností sobě vlastní vyjadřuje Haggy.
Jasně, „je to generační věc“ a já už jsem i proti sečteným věkům Zachyho a Haggyho půldruhou nohou v hrobě. Přitom nemůžu říct, že je mi nastupující generace nějak nesympatická; naopak, právě v těchto dnech si mě získává průzkumem, který zrovna probíhá v Americe, a podle něhož dnešní dvaceti- až čtyřiadvacetiletí uvádějí, že nemají žádného sexuálního partnera v mnohem vyšších počtech, než tomu bylo u stejně starých skupin v šedesátých, sedmdesátých a osmdesátých letech. Průzkum běží mezi sedmadvaceti tisíci lidmi, což už vypadá jako celkem reprezentativní vzorek, kterého se pánové v bílých pláštích pobíhající po amerických parcích a dětských hřištích ptají: „Ahoj chlapečku / holčičko, už jsi to dělal / dělala?“
Po proslulém sexuálním chování mladých Japonců, kteří navzdory rubrice „Ukřičené Japonky“ na pornoserveru Freevideo sex v dnešní době ostentativně ignorují, a vynálezu sexuální orientace s všeříkajícím názvem „asexuál“, jde o další nadějnou vyhlídku do budoucnosti, kdy by se lidstvo skutečně mohlo přestat množit jako banda hyperaktivních králíků, čímž by vyřešilo většinu problémů na Zeměkouli.
Tyto Japonky měli více sexu než dnešní Japonky.|
Nutno však dodat, že úbytek množení je tradičně zaznamenáván u vyspělých, vzdělaných společností, jejichž uvolněná místa posléze stejně tak tradičně zaplňují společnosti méně vyspělé, méně vzdělané a z toho důvodu také plodnější.
Clinte, měl byste k tomu něco?
Když už se ptáš, hochu, tak teda jo.|
„Žijeme v generaci bábovek,“ říká Clint Eastwood v rozhovoru pro Esquire. A ty bábovky, Miloš Zeman promine, zosobňuje v jeho podání slovíčko „pussy“. „Všichni našlapují jak po skořápkách. Vidíme, jak jsou lidé osočováni z rasismu a podobných věcí. Když jsem vyrůstal, těmhle věcem se rasistické neříkalo.“ Jasně, tady jsme trochu ujeli od tématu, ale nenechte si něco říct od Clinta Eastwooda, když si povídá o zajímavých věcech se svým synem. Navíc tuhle „pussy generation“ definuje ještě v jednom směru: „To znamená ta generace bábovek – nikdo nechce pracovat.“
Nikdo si nechce o filmu předem něco přečíst, jako v případě Sebevražedného oddílu; radši si nechá nahrnout do chřtánu nesmyslný trailer, protože si ho takhle už dávno pěkně ochočil reklamní průmysl. A dívá se na čtyřletého metrosexuála Zachyho, který se před desítkami tisíc svých followerů prsí, co si koupil nového. Neříká – tohle mi koupili rodiče. Říká – tohle je MOJE, ve videoklipech s vlastní youtuberskou kategorií „haul“. Za našich mladejch let se tomu říkávalo „chlubit se cizím peřím“. A filmovému traileru se říkalo „klamavá reklama“.
Takže se moc nedivte, že je člověk z uplynulého týdne trochu přiotrávený. Ale to už „sebevražedné oddíly“ dělávají.