První dáma české e-commerce Simona Kijonková: Myšlenka na Zásilkovnu přišla už v roce 2009
Miluje výzvy i díry na trhu, které okamžitě zaplňuje svými projekty. Simona Kijonková skočila z IT rovnýma nohama do dopravy bez základních znalostí a hned v klíčovém prvním roce rozjezdu firmy otěhotněla. Bez ohledu na to její logistická společnost Zásilkovna za šest let od založení přepravila šest milionů zásilek do 760 výdejních míst, narostla na víc než dvě stě zaměstnanců a její roční obrat činí 180 milionů korun.
„První myšlenka na Zásilkovnu přišla v roce 2009, s realizací jsme začali o rok později,“ vzpomíná Simona Kijonková. Tou dobou blonďatá absolventka VŠE druhým rokem spoluvlastnila IT firmu a pracovala pro různé internetové obchody, její manžel byl jedním z nejúspěšnějších majitelů e-shopů na českém trhu. Právě od e-shopů přišel onen klíčový impuls pro založení Zásilkovny: jejich majitelé si stěžovali, že na trhu neexistuje projekt, který by jim pomohl řešit logistiku. Díky Zásilkovně dnes jejich balíčky už druhý den dorazí k natěšeným kupcům, kteří si je vyzvednou ve výdejním místě, jaké si vyberou.
Zásilkovna zasílá naše balíky do sedmi zemí světa a je do ní zapojeno přes 10 000 e-shopů z více než 35 000, které v Česku jsou. Zmíněná síť 760 výdejních míst (kterých má být do konce roku tisícovka) funguje na franšízové bázi – ve svém oblíbeném obchůdku si dnes můžete vyzvednout balíček v každém českém městě s více než pěti tisíci obyvatel. „Inspirativním pro mě bylo setkání s jedním belgickým podnikatelem v oblasti e-commerce, který mě upozornil na velmi podobný projekt v Belgii,“ říká Simona Kijonková, energická podnikatelka a máma tří dětí. „Zjistila jsem si o něm co nejvíc informací, přizpůsobila vše českému trhu a Zásilkovna byla na světě.“
Od dalších maminek na pískovištích vyslechla Simona Kijonková tolik proseb, stížností a podnětů, že se rozhodla s tím něco dělat a stala se, jakožto členka ANO, zastupitelkou městské části Praha 14 za Kyje-Hutě. Do velké politiky se však nechystá, vnímá se jako hlas lidu a networkerka, ta, která propojuje lidi a jejich ideje. Soustředí se své malé děti a na byznysové cíle. Rozvíjet chce firmu MYPS IT, kterou spoluvlastní, i Size ID – technologický projekt řešící při nakupování oblečení online, aby si každý e-zákazník dokázal ve změti různých velikostních tabulek a systémů měr vybrat správnou velikost.
Všechny díly seriálu České nápadnice si přečtěte zde >>>
A jaký projekt právě na českém internetu chystá s čerstvě vybudovaným týmem Robeeto? To si přečtěte v Excellentu, který vyšel jako příloha Reflexu č. 38 ve čtvrtek 22. září.
Reflex 38/2016|