Necháváte ženu samotnou na domácí práce? Počítejte s její nevěrou, tvrdí výzkum.

Necháváte ženu samotnou na domácí práce? Počítejte s její nevěrou, tvrdí výzkum. Zdroj: awordywoman.com

Francouzky tvrdí, že jsou často tlačeny k nevěře, protože manžel je lenoch a doma neuklízí

Daniel Baret

Tak to normálně nevymyslíte. Gleeden, největší francouzská internetová seznamka (má více než 3,2 milionů registrovaných členů), provedla rozsáhlý průzkum mezi svými zákaznicemi a zjistila, že mnoho manželek je svým manželům nevěrných proto, že muži jsou líní a odmítají vykonávat domácí práce. To ale nezní moc romanticky.

Firma Gleeden provedla průzkum na vzorku více než 10 tisíc žen, které odpovídaly anonymně na internetový dotazník. A je to pro muže skutečně zvláštní čtení. Pokud to nevíte, tak mužská část populace se podle Francouzek doma vyznačuje nebývalou leností.

Podle průzkumu 73 procent žen řeklo, že jsou vlastně k nevěře „tlačeny“, protože jejich partner je lenoch a ony touží poznat někoho jiného. Pokud jste muž a doma neuklízíte, neluxujete či nevaříte, měl byste se o svůj vztah obávat.

Seznamka Gleeden kdysi začala ve Francii, ale dnes je globální. Pomocí ní si hledají milence a nové partnery lidi, kteří žijí v manželství.

Až 86 procent členek seznamky Gleeden tvrdí, že jsou hluboce frustrovány snahami mužů vyhnout se domácím pracím. Místo uspokojení, laskavé pozornosti a touze cítit se žensky, musí navléknout gumové rukavice a něco čistit, nebo běhat po bytě s vysavačem.

Ovšem podobná zjištění neexistují pouze z internetové seznamky pro záletníky. Loni průzkum agentury Insee odhalil, že ženy ve Francii pořád provádějí dvě třetiny všech domácích prací. Muži se ale oproti minulosti prý přece jenom polepšili.

Ifop, což je jiná agentura, ale tvrdí, že důvody nevěry jsou jiné, než to, že chlap doma neluxuje a nemyje nádobí. „Lidé mají v současnosti více partnerů proto, že ženy jsou daleko více než v minulosti v zaměstnání, kde se mohou s někým lehce seznámit. Napomáhá tomu i moderní technika, zejména sociální sítě, kde mohou komunikovat v soukromí. Je prostě kolem nás daleko více pokušení,“ vysvětluje François Kraus z agentury Ifop.