Český obchodní řetězec dal do letáku modela tmavé pleti. Vyvolalo to vlnu nevole
„České letáky českým lidem“ – podobná hesla provolávají na sociálních sítích zákazníci obchodního řetězce Lidl. Ten v aktuálním letáku použil na jedné dvoustraně modela tmavé pleti. Ačkoli někteří samozvaní vlastenci se bouří, jiní na Facebooku děkují obchodu, že propaguje kulturní diverzitu.
Pobouření zákazníků vyvolal černošský mladík, který v aktuální nabídce Lidlu propaguje mikiny a trička. Leták vyšel minulý čtvrtek, negativní ohlasy se začaly snášet na obchod až tento týden. Naštvaní zákazníci Lidlu vyčítají „multi-kulti propagandu“ a snahu odradit české zákazníky.
„Já teda nejsem rasista, ale přece jenom by bylo lepší mít tam někoho z naší rasy, myslíte že v Africe mají na letáku bělochy? Nebo v Číně že mají na letáku bělochy? České letáky českým lidem,“ rozčiluje se na profilu řetězce například Luboš Krňávek.
Řetězec podobná obvinění odmítá. „V našich letácích věnujeme veškeré úsilí propagaci našeho zboží a jakoukoli rasovou manipulaci či upřednostňování naprosto odmítáme. Vzhledem ke skutečnosti, že Česká republika je součástí Evropy, ve které žijí lidé různých národností i různé barvy pleti, považujeme modelky a modely v našich reklamních letácích za naprosto v pořádku,“ vysvětluje v oficiálním prohlášení mluvčí Lidlu Zuzana Holá.