Slavní gumoví medvídci Haribo vyslyšeli Trumpa, otevřou první továrnu i v Americe
Zná je pravděpodobně každý a většina lidí je i ochutnala. Legendární gumoví medvídci německé firmy Haribo, kterých se za den po celém světě vyrobí kolem 100 milionů kusů, vzbudili teď nadšení i ve Spojených státech. Ne proto, že by nabídli něco převratně nového, ale společnost otevře v USA svoji vůbec první továrnu. Má vytvořit 400 nových pracovních míst. Potěší to zcela jistě i Donalda Trumpa, který se na podobné projekty zaměřuje.
Rodinná firma Haribo (název vznikl v roce 1920 podle dvou začátečních písmen jména zakladatele a místa vzniku - Hans Riegel, Bonn) potvrdila v pátek svůj úmysl, postavit a v roce 2020 otevřít v Kenosha County na jihovýchodě amerického státu Wisconsin svoji továrnu. Protože právě zde jsou nová pracovní místa velmi žádaná, králové gumových medvídků si vysloužili velkou pozornost.
„Haribo postaví za 242 milionů dolarů svůj výrobní závod, kde najde dobře placenou práci 400 lidí. Sladké!“ Napsal na svém twitterovém účtu ve čtvrtek guvernér Wisconsinu Scott Walker.
Přestože legendární výrobce sladkostí v USA operuje už od roku 1982, na rozdíl od mnoha států Evropy ve Spojených státech továrnu neměl. Vhodné místo se prý v Americe hledalo několik let. Haribo má kromě Německa své továrny i v Rakousku, Maďarsku, Itálii, Turecku, Velké Británii, Francii i dalších zemích. V Česku nevyrábí, ale své zastoupení má v Brně. Celkem ve světě zaměstnává 7000 lidí.
Německé firmy ale mají určité obavy ze siláckých řečí amerického prezidenta Donalda Trumpa, který kvůli nevyváženému vzájemnému obchodu vyhrožuje Německu uvalením dovozních cel. Vznikem továrny by se tomu Haribo vyhnulo.
Nejznámějším výrobkem Hariba zůstávají gumoví medvídci. Kdyby se ze všech, které vyrobí za jeden rok, vytvořil řetěz, dosáhl by délky 160 306 kilometrů. Sloganem společnosti je „Haribo chutná malým, stejně tak i dospělým“. V Německu ho prý zná 98 procent obyvatel a je u našich sousedů vůbec nejznámějším firemním sloganem vůbec.