Tabulka fotbalové ligy podle Facebooku či Twitteru: Na čele Sparta, za ní Plzeň
Komunikace na sociálních sítích je důležitou součastí marketingu fotbalových klubů. Generální partner nejvyšší české fotbalové ligy ePojisteni.cz proto vypracoval unikátní infografiku, která ukazuje, jak jsou jednotlivé kluby v této oblasti úspěšné. Suverénně nejlepším klubem je AC Sparta Praha, která má nejvíce fanoušků či followerů na nejrozšířenějších sociálních sítích, na Facebooku pak vítězí dokonce s více než stosedmdesátitisícovým náskokem oproti konkurenci.
Společnost ePojisteni.cz, jednička na trhu online finančních služeb a zároveň generální partner nejvyšší české fotbalové ligy, sestavila ve spolupráci s agenturou eVisions žebříček, který představuje srovnání k 1.1.2017 napříč sociálními sítěmi Facebook, Instagram a Twitter a ukazuje také nárůst online fanouškovské základny za celý předchozí rok.
Mezi sociálními sítěmi je nejpopulárnější platformou Facebook, kde pražská Sparta dosáhla 264 545 fanoušků, čímž se jako jediná z českých klubů přehoupla nejen přes magickou stotisícovou hranici, ale dokonce výrazně přes její dvojnásobek. Na druhém místě se umístila FC Viktoria Plzeň s 91 906 fanoušky, následovaná ostravským Baníkem (85 178) a pražskou Slavií (76 783). Pokud bychom se podívali do zahraničních lig, tak FC Basilej posbírala již 2 007 000 fanoušků.
„Chtěli jsme se podívat na zoubek online komunikaci jednotlivých klubů, které soutěží v 1. ePojisteni.cz lize a také zjistit, kdo má v tomto směru naopak mezery. Potvrdilo se, že leaderem je u nás stále Sparta, jak ukázal už výzkum z roku 2013, kdy už měla 127 000 facebookových fanoušků,“ uvedl Dušan Šenkypl, jeden ze zakladatelů ePojisteni.cz.
„Fanoušci Sparty jsou virtuálně rozhodně nejaktivnější, plzeňská Viktorka ale zase v posledních několika letech, včetně toho minulého, vede v domácí divácké návštěvnosti zápasů,“ doplnil Šenkypl.
Pořadí úspěšnosti na sociálních sítích na prvních dvou příčkách kopíruje také Instagram a Twitter. SK Slavii Praha se zde ale oproti Facebooku podařilo vybojovat čestné třetí místo. FC Baník Ostrava se na Twitteru propadl na pozici čtvrtou, na Instagramu skončil dokonce až šestý. Je zřejmé, že hlavní platformou pro interakci s fotbalovými fanoušky je a pravděpodobně také zůstane sociální síť Facebook, který má ale také celkově nejvíce uživatelů.