Ryanair opět zavádí nové poplatky. Prý jde o zefektivnění přepravy, zákazníci ale zuří
Taky tolik milujete nízkonákladové letecké společnosti? Do Londýna, Stockholmu nebo Neapole za pár kaček. No není to úžasné? Jistě, vypadá to báječně až do doby, kdy se jako normální člověk rozhodnete cestovat se zavazadlem. Ve vteřině zaplatíte dvakrát až třikrát tolik, co za super levnou letenku. Od ledna si se společností Ryanair už nemůžete na palubu vzít bez příplatku ani malý kufr.
Radikální změnu v pravidlech pro přepravu zavazadel ohlásil Ryanair před čtyřmi lety. Od roku 2014 si cestující mohli vzít na palubu dvě příruční zavazadla. Úderem ledna je ale vše jinak. Za větší příruční zavazadlo, které se nevejde pod sedadlo před vámi, musíte nyní u Ryanairu zaplatit v přepočtu 180 korun. V opačném případě vám bude u odletové brány odebráno a shledáte se s ním až po příletu. Personál jej umístí do zavazadlového prostoru k velkým kufrům.
Na účet společnosti se vzápětí po oznámení změny snesla vlna kritiky zákazníků. Účtování dalších poplatků považují za neférovou praktiku, prostřednictvím které firma udržuje ceny letenek nízko, let však zákazníka v reálu vyjde daleko dráž. Příkladem budiž ono roztomilé připlácení si za místenky vedle sebe.
Za zpožděný let vám aerolinky zaplatí. Nárok máte i na ubytování a jídlo >>>
Klidný let
Ryanair se však brání, že k zavedení poplatku přistoupil kvůli snaze zmenšit zpoždění, které lety nabírají kvůli zdlouhavé manipulaci s příručními zavazadly před startem a po přistání. Mezi negativními ohlasy se však na začátku tohoto týdne našlo i několik pozitivních. Třiadvacetiletá studentka z Glasgow řekla britskému Guardianu, že s novým opatřením byl její let z Brém do Británie daleko klidnější než obvykle.
Odborníci však upozorňují, že problém by mohl nastat v případě požadování náhrady za odcizené věci z kufrů, které pasažéři odevzdají u odletové brány. Podle všeho se na ně nevztahuje pojištění, ačkoliv většina lidí právě zde převáží nejcennější věci, jako jsou laptopy, fotoaparáty nebo předměty velké osobní hodnoty.
Problém nastal tento týden také v komunikaci se zákazníky. Část cestujících varování o změně podmínek předem neobdržela a na letišti je tudíž čekalo nemilé překvapení. Vypadá to, že o finančně dostupném a zároveň pohodlném cestování si většina lidí bude muset ještě dlouho nechat pouze zdát.
Jaký kufr do letadla? Každá společnost má jiná pravidla! >>>